شناسهٔ خبر: 24301220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| غرش دیرهنگام زردپوشان، در دیار ضامن آهو؛ بازگشت سپاهان با جشنواره گل

R41346/P1377/S6,51/CT7

تیم فوتبال سپاهان در هفته بیست‌و چهارم ‌لیگ‌برتر، مشکی‌پوشان مشهد را گلباران کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست‌و‌چهارم لیگ‌برتر با بر‌گزاری 4 دیدار آغاز شد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان موفق شد تیم مشکی‌پوشان مشهد را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد.

سپاهان که بعد از هفته‌ها ناکامی در خطر سقوط قرار داشت، در ورزشگاه ثامن مشهد جشنواره‌ای از گل به راه انداخت تا علاوه بر کسب 3  امتیاز، با روحیه‌ای مضاعف به انتظار بازی‌های بعدی باشد.

روند پیشرفت زرد‌پوشان اصفهانی از بازی مقابل نفت تهران آغاز شد. شاگردان ابراهیم‌زاده بعد از آنکه هفته‌های متوالی از ارائه یک بازی مطلوب و دلچسب نیز عاجز بودند، بلاخره هفته گذشته در دیدار مقابل نفت تهران موفق شدند نمایش قابل قبولی ارائه داده و امیدها را زنده نگه دارند،اگرچه نتیجه به دست آمده دلخواه این تیم نبود.

این روند تصاعدی پیشرفت سپاهان، سرانجام در بازی برابر مشکی‌پوشان مشهد به ثمر نشسته و سپاهانی‌ها علاوه بر انجام یک بازی دلچسب و با‌کیفیت، جشنواره‌ای از گل به راه انداختند تا روحیه از دست رفته این تیم، به شیرین‌ترین شکل ممکن باز گردد.

نکته قابل توجه این بازی گلزنی زود هنگام بازیکنان سپاهان در این دیدار بود. این مساله از آن جهت قابل تامل است که هرگاه سپاهان در دقایق ابتدایی بازی موفق به گلزنی شده، بازیکنان این تیم در ادامه کار بسیار موفق‌تر عمل کرده و بازی را با نتایج پر‌گل به نفع خود تمام کرده‌اند.

اتفاق مشابه‌ای که در بازی برگشت سپاهان با پدیده نیز رخ داد. این اتفاق اثبات‌کننده نقش بالای بار روانی منفی و ترس از باخت بازیکنان سپاهان در ناکامی‌های این تیم است. یکی از نکات مثبت سپاهان در این دیدار، فرصت‌طلبی و موقعیت‌شناسی بازیکنان این تیم بود.

زرد‌پوشان اصفهانی به خوبی از موقعیت‌های خلق شده استفاده کرده و با زیرکی توانستند نتیجه‌ای دلچسب کسب کنند. سپاهان نیمه نخست این دیدار را طوفانی آغاز کرده و بازیکنان این تیم خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه 2 بازی، رضا دهقان روی پاس در عرض مهدی شریفی گل نخست بازی و خودش را وارد دروازه مشکی پوشان کرد.

در ادامه کار بازیکنان مشکی‌پوشان تلاش زیادی برای رسیدن به دروازه عالمه و جبران گل خورده کردند، اما سپاهانی‌ها که با آرامش بیشتری کار می‌کردند به خوبی این حملات را دفع کرده و روی ضد حملات چشم به دروازه رقیب داشتند.زرد‌پوشان بارها در ضد حملات مشکی‌پوشان را آزار داده و موقعیت ‌های خطرناکی خلق کرده و در‌نهایت نیز با همین تاکتیک به گل دوم رسیدند.

در دقیقه 23 بازی، با همکاری خوب بازیکنان سپاهان توپ به جعفری رسیده و وی ساسان انصاری را در موقعیت تک به تک به دروازه‌بان قرار داده و گل دوم را به ثمر رساند. در ادامه کار، رضا عنایتی برای تغییر بازی به نفع تیم خود، عمران‌زاده را راهی میدان کرد اما به گل سوم سپاهان تغییر تاکتیک سرمربی مشکی‌پوشان را بی‌اثر کرده و وی را مجبور به دومین تغییر قبل از اتمام نیمه دوم کرد.

در دقیقه 35 بازی، روی یک ضد‌حمله خطرناک سپاهان، پاس عرضی مهرداد محمدی به مهدی شریفی رسیده و وی برای بار سوم دروازه مشکی‌پوشان را باز کرد. 10 دقیقه پایانی نیمه نخست می‌توانست با گل‌های بیشتری برای سپاهانی‌ها همراه باشد اما کم‌دقتی مهاجمان این تیم مانع این امر شد تا بازی با همین نتیجه خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم بازیکنان مشکی‌پوشان با دستپاچگی و اضطراب در کم‌کردن اختلاف و درپی جبران نتیجه بودند و در سمت مقابل شاگردان ابراهیم‌زاده با آرامش و خیال راحت بازی را دنبال می‌کردند که همین امر سبب شد تا سپاهانی‌ها موقعیت‌های بی‌شمار گلزنی را به دست آوردند.

کم‌دقتی مهاجمان در کنار درخشش عین افشار دروازه‌بان مشکی‌پوشان مانع از گل شدن آنها شد.اما در‌نهایت مقاومت این دروازه بان در 75 بازی شکسته شده و دهقان روی پاس شریفی گل دوم خود و چهارم تیمش را به ثمر رساند. اما این گل پایان کابوس عنایتی و جشنواره سپاهان نبود.

در دقیقه 86 بازی، میلاد سرلک هافبک تعویضی سپاهان،با یک ضربه زیبا توانست گل پنجم سپاهان را به ثمر رساند تا فاجعه برای مشکی‌پوشان تلخ‌تر از قبل شود. سپاهان با کسب این 3 امتیاز حساس و روحیه‌بخش 24 امتیازی شده و خود را با یک بازی بیشتر به رده یازدهم جدول رساند. گفتنی است که درخشش رضا دهقان هافبک 20 ساله و مورد علاقه ابراهیم‌زاده از عوامل اصلی برد پرگل سپاهان بود.

منصور ابراهیم‌زاده: برای تماشاگرانمان خوشحالم ولی برای هواداران مشهدی خیلی ناراحتم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور ابراهیم‌زاده در نشست خبری بعد از بازی با سیاه جامگان اظهار داشت: همه هدفهایی را که داشتیم در زمین بازیکنان ما پیاده کردند و در این مدت که لیگ با استراحت رو‌به‌رو شد ما برنامه داشتیم و توانستیم در این بازی که هواداران ما از راه دور خودشان را به مشهد رساندند به برتری برسیم.

وی افزود: برای تماشاگرانمان خوشحالم ولی برای هواداران مشهدی خیلی ناراحتم.جا دارد از مجموعه ای که برای تمرینات و کارهای ما برنامه‌ریزی کردند تشکر کنم.

ابراهیم‌زاده درباره برد 5 گله تیم گفت: برای ما مهم این بود که در دقایقی اولیه با نظم بازی کنیم و می‌دانستیم اگر سیاه جامگان در دقایق اولیه گل بخورد کار برای آنها سخت می‌شود چون این آخرین بازی بود که آنها می‌توانستند خودشان را جمع کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما