شناسهٔ خبر: 24300027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخبار پلیس/

دستگیری عوامل آتش سوزی عمدی در کرمانشاه/ تقویت پاسگاه‌های مرزی

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری ۲ متهم که اقدام به آتش زدن عمدی منزل یکی از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری مهر؛ سرهنگ علیرضا دلیری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از پیگیری طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح روز شنبه تعدادی از عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر در محله پارک شرقی طاق بستان شناسایی و دستگیر شدند.

او مهمترین صید پلیس را "ی.ب" معروف به یزدان کوتوله و همدستش' عنوان کرد و گفت که این ۲ نفر از متهمان سابقه ‌دار این منطقه بودند. روز جمعه هم یک متهم دیگر، معروف به "نظر زانتیا" در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر افتاد و حدود ۲۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی از او کشف شد.

وی گفت: عزم قاطعانه پلیس در اجرای طرح امنیت اجتماعی و استمرار آن در شهر کرمانشاه امیدها را زنده کرده و بسیاری از مردم بر این باورند که اگر چرخه مقابله با مواد فروشان تکمیل شود، کسب و کار آنها دیگر رونق سابق را پیدا نمی کند. در واقع مطالبه مردم پس از پلیس متوجه دستگاه قضایی است؛ اینکه اشد مجازات را برای مجرمان بویژه سابقه ‌دارها در نظر بگیرد تا با خیال راحت به بازار موادفروشی برنگردند.

 به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اگر مردم و خانواده ها هم پای کار مبارزه با مواد مخدر نیایند، تلاش های صورت گرفته پلیس و دستگاه قضایی هم به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی گفت: تلفن ۱۲۸ راه ارتباطی شهروندان با پلیس مبارزه با مواد مخدر است که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان برای مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر است.

وی افزود: اعتیاد یکی از دغدغه های مهم مردم استان کرمانشاه است و بنابر اعلام دادستانی کرمانشاه، رتبه استان در این آسیب اجتماعی بین هفت استان اول کشور است. طبق آمار، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۸۰ هزار معتاد وجود دارد.

دستگیری عوامل آتش سوزی عمدی در کرمانشاه

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری ۲ متهم که اقدام به آتش زدن عمدی منزل یکی از شهروندان کرده بود خبر داد.

 سرهنگ حسین براری در این رابطه گفت: در پی وقوع یک فقره آتش سوزی عمدی در اردیبهشت ماه امسال در شهرک مهدیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد پس از وقوع این حادثه با انجام اقدامات اطلاعاتی و فعال کردن منابع خبری موفق شدند، ۲ متهم اصلی را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: متهمان در کلانتری به جرم خود اعتراف کردند و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ براری در پایان تاکید کرد که برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی در اولویت کار ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

نماینده مجلس: پاسگاه ها و برجک های مرزی تقویت می شوند

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ پاسگاه و برجک های مرزی تقویت می شوند.

احمدی صفری در حاشیه حضور در ستاد انتظامی استان کرمانشاه اظهارداشت: در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در بودجه سال آینده موضوع تقویت مسائل امنیتی و نیروی انتظامی در استان های غربی کشور از جمله کرمانشاه نیز مطرح شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس تصمیم هیات دولت و کمیسیون امنیت ملی در استان های مرزی به ویژه استان کرمانشاه پاسگاه ها و برجک های مرزی تقویت خواهند شد.

صفری در بحش دیگری از صحبت های خود به نقش نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی به خوبی توانسته است آرامش را در جامعه تامین کند.

وی تصریح کرد: مردم به خوبی قدردان زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت هستند و با آنان همکاری می کنند.

اعتبار ساخت اماکن آسیب دیده ناجا در زلزله تامین می شود

 استاندار کرمانشاه کرمانشاه گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و ترمیم اماکن آسیب دیده نیروی انتظامی در مناطق زلزله زده تامین خواهد شد.

هوشنگ بازوند پس از حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهارداشت: بر اساس تصمیم هیات دولت اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت اماکن ناجا که در مناطق زلزله زده کرمانشاه دچار آسیب شده اند به زودی اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی اعلام کرد: معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور روز پنجشنبه به کرمانشاه سفر و به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در این روز جلسه ای با حضور فرماندهان نظامی و اعضای شورای تامین برگزار می شود تا اعتبارات مورد نیاز به منظور تقویت بخش های امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مصوبه سفر رییس جمهوری به کرمانشاه در خصوص گسترش پوشش تصویری و تقویت ساختمان های کلانتری ها و پاسگاه ها گفت: بخشی از مصوبات سفر رییس جمهوری به کرمانشاه در خصوص نیروی انتظامی دریافت شده است.

وی اظهارداشت: کماکان نیز پیگیر موضوع هستیم و در سفر روز پنجشنبه معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور به کرمانشاه موضوع را مطرح خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما