شناسهٔ خبر: 24299394 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با ۹ روغن طبیعی بدون نیاز به ترکیبات شیمیایی زیباتر شوید!

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

اگر دلتان می خواهد بدون صرف هزینه زیاد ظاهرتان را زیباتر کنید، می توانید به روغن های طبیعی اعتماد داشته باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،استفاده از برخی روغن های گیاهی بدون نیاز به ترکیبات شیمیایی محصولات گرانقیمت به مراقبت از سلامتی و ظاهر پوستتان کمک زیادی می کند.

روغن های طبیعی
اگر می خواهید از اثرات زیباکننده این روغن ها بهره کافی ببرید، لازم است که حداقل یک هفته از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید این روغن ها را به کرم های روزانه یا شامپو و سرم های مختلف نیز اضافه کنید و از خواص آنها بهره ببرید. در این مطلب شما را با 9 روغن طبیعی آشنا می کنیم که استفاده از آنها به مدت یک هفته تاثیر خوبی در بهبود وضعیت ظاهر پوست و موهایتان خواهد داشت.

روغن کنجد برای دندان ها
اگر می خواهید دندان هایتان سفید و سالم شود می توانید از روغن کنجد استفاده کنید. روغن دانه کنجد از میزان زیادی ویتامین و عناصر مغذی تشکیل شده است. در نتیجه اگر دندان هایتان را با روغن کنجد بمالید کاملا سفید و زیبا می شوند. علاوه بر این با استفاده از روغن کنجد می توانید گام موثری در بهبود سریع بافت های لثه ای بردارید و مشکلات مربوط به زبان و دهان نیز برطرف کنید.

روغن گیاهی هیبیسکوس برای تسریع روند رشد موها
برای افرادی که موهای نازکی دارد استفاده از روغن هیبیسکوس(یا چای ترش) یک انتخاب فوق العاده است. این روغن حاوی ویتامین C فراوانی است و به همین دلیل در افزایش تولید کلاژن در موها نقش دارد. علاوه بر این روغن هیبیسکوس حاوی اسیدآمینه های زیادی است که به تقویت و تغذیه ریشه موها کمک می کنند. این ترکیبات زندگی دوباره به موها می دهند و در تقویت پیاز مو و بهبود عملکرد آن نقش مهمی دارند. در نتیجه این روغن باعث افزایش حجم موها شده و آنها را سالم می کند. این روغن را به طور مرتب به موها بزنید.

روغن کرچک برای تقویت مژه ها و ابروها
روغن کرچک برای ابروها و مژه ها مفید است و استفاده مداوم آن برای تقویت آنها موثر عمل می کند. این روغن برای بهبود روند متابولیک در سلول ها ایده آل است. علاوه براین، اسید استئاریک و اسیدلینولئیک موجود در این روغن مانع از بخار شدن رطوبت می شود و به این ترتیب از ریزش موهای ریز و نازک که به دلیل خشکی، گرما و نور خورشید شکننده هستند جلوگیری می کند.

روغن کتان برای پاکسازی بدن
اگر طرفدار پاکسازی و سم زدایی از بدن هستید روغن کتان جزو روغن های مفید است. این روغن یک درمان موثر برای مقابله با مواد مضر و آسیب رسان بدن می باشد. روغن کتان حاوی اسیدهای چرب، ویتامین و پتاسیم است و به همین دلیل مصرف آن تقریبا جزو ضروریات است. این روغن همچنین با ملایمت بدن را تمیز و پاکسازی می کند. مصرف این روغن به مدت یک هفته بدون وقفه باعث بهبود سوخت و ساز بدن می شود. بنابراین توصیه می شود این روغن را وارد رژیم غذایی تان بکنید.

روغن درخت چای برای مقابله با آکنه
روغن درخت چای یکی از بهترین راه حل های ممکن برای مقابله با آکنه است. این روغن خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدعفونی کنندگی دارد. علاوه بر این، روغن درخت چای برای افرادی که به دنبال بهبود سریع زخم (زخم های سطحی) هستند مفید است. از روغن درخت چای در درمان آکنه و مراقبت از پوست های چرب و مشکل دار استفاده می شود. شما نیز می توانید برای بهبود برطرف شدن هر چه سریع تر آکنه از این روغن استفاده کنید. بهتر است این روغن را روی آکنه ها و پوست تمیز بزنید.

روغن زیتون برای نرم کردن پوست پاها
اگر پوست پاهایتان خشک و زبر شده است از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن به طور کلی برای پوست صورت و بدن مفید است و تاثیر مثبتی نیز روی موها و ناخن ها دارد. برای نرم کردن پوست پا و پاشنه ها حتما از این روغن استفاده کنید. می توانید روغن زیتون را به دو صورت استفاده کنید. می توانید آن را در کرم های روزانه خود بریزید و یا اینکه به صورت خالص و طبیعی استفاده کنید.

روغن بادام برای بهبود وضعیت ناخن ها
روغن بادام یکی از بهترین انتخاب ها برای مراقبت از ناخن ها و کوتیکول (پوست دور ناخن ها) می باشد. استفاده روزانه و مرتب از این روغن باعث تغذیه و احیای سلول های پوستی می شود. این روغن خواص ضدقارچی داشته و ترمیم کننده است. بنابراین اگر ناخن های خشک و شکننده ای دارید حتما از این روغن استفاده کنید.

روغن آووکادو برای نرمی و جوانی پوست
روغن آووکادو برای مقابله با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کننده است. این روغن برای تغذیه و نرمی پوست مفید است، چون حاوی میزان زیادی فیتواسترول ها و ویتامین های E، D و A است. بنابراین روغن آووکادو یک ترکیب ایده آل برای مراقبت از پوست های خشک بوده و از بروز علائم پیری پیشگیری می کند.

روغن کالاندولا برای ترمیم جای زخم و جوش
روغن کالاندولا یا گل همیشه بهار برای بهبود و درمان جای زخم روی پوست بسیار موثر است. کالاندولا سرشار از فیتواسترول ها، ساپونین ها و بتاکاروتن است و به همین دلیل خواص ضدعفونی کنندگی و التیام بخشی دارد. علاوه بر این روغن کالاندولا برای بهبود سنتز گلیکوپروتئین ها و کلاژن کاربرد دارد و به همین دلیل نیز به بهبود جای زخم و جوش بدون بر جا گذاشتن لکه کمک می کند.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما