شناسهٔ خبر: 24299044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| برطرف معضلات اجتماعی نیاز به ایثار اجتماعی دارد

R7840/P1357/S6,60/CT11

استاندار تهران گفت: طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و بالا بودن فقر زیبنده کشور نیست، اساتید و علما باید برای برطرف این مشکلات چاره‌اندیشی کنند برای برطرف معضلات اجتماعی نیاز به ایثار اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، محمدحسین مقیمی امروز در نخستین نشست علمی، تخصصی ایثار اجتماعی که در دانشگاه آزاد واحد رودهن برگزار شد، با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی جامعه و مسئولان نظام به دنبال برنامه‌ریزی برای پیشرفت و رسیدن به اهدافی بودند که مردم انتظارش را می‌کشیدند اظهار داشت: هنوز سازمان‌ها شکل نگرفته بود که جنگ بر ایران تحمیل شد و دشمن از زمین، هوا، دریا و خاک ایران را مورد تجاوز قرار داد.

وی ادامه داد: به دنبال برنامه برای توسعه کشور و ایجاد عدالت بودیم، دشمن می‌دانست اگر این برنامه شکل بگیرد مشکلات زیادی برای آن‌ها پیش می‌آید از این رو جنگ را بر ایران تحمیل کردند و هزار کیلومتر مرز ما مورد تجاوز قرار گرفت، دشمن قصد داشت در عرض سه روز کار جمهوری اسلامی با یک‌سره کند اما ارتش و سپاه تا حدودی جلوی دشمن را گرفتند به ویژه نیروهای مردمی، بسبج و عشایر که دشمن را بیرون راندند و ما به مرزهای بین‌المللی رسیدیم.

استاندار تهران ضمن اشاره به اینکه ما اوج ایثار را در جنگ تحمیلی دیدیم تصریح کرد: همه آن‌هایی که ایثار را می‌شناختند تلاش کردند تا جنگ تحمیلی به نفع ایران به پایان برسد، درهمین راستا خانواده‌هایی که دو، سه و یا تعداد بیشتری شهید تقدیم کردند می‌گفتند اگر باز هم فرزند داشتیم تقدیم این انقلاب می‌کردیم.

مقیمی عنوان کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، مهندسان، اساتید، صنایع و غیره همکاری کردند و نیازهای جبهه را در کارخانه‌های کشور ساختند، قطعات مورد نیاز جبهه را تأمین کردند به عبارت دیگر عمده نیازهای جبهه توسط همین نیروها تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ای برای توسعه کشور داشت گفت: وقتی کشور برنامه توسعه‌ای دارد مسئولان مشغول فعالیت‌های بزرگ می‌شوند و یک سری از فعالیت‌های خرد و متوسط فراموش می‌شود ساخت بنادر، سدها، بزرگراه‌ها، امکانات نظامی، توسعه امکانات هسته‌ای، دانشگاه‌ها، بازسازی و توسعه کشور باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار تهران تأکیدکرد: امروز علی‌رغم اینکه در راه توسعه کشور موفقیت‌های بزرگی در حوزه صنعت، کشاورزی و زیرساخت‌ها به دست آوردیم اما در حاشیه این کارها برخی امور مورد غفلت قرار گرفته که نیاز به ایثار بیشتری دارد و امروز خیرینی با ایجاد تشکل به این امور می‌پردازند.

مقیمی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی اظهار داشت: ما کشور را توسعه دادیم اما محیط‌زیست با مشکل مواجه شده، امروز سازمان‌های مردم نهاد پویش محیط‌زیست تشکیل داده‌اند تا محیط‌زیست را احیاء کنند، به علاوه در مسائل فرهنگی و اجتماعی با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: کشور در مسیر رشد با ناهنجاری‌هایی رو به رو هستیم که امروز همان روحیه پشتیبانی از جنگ برای برطرف کردن این ناهنجاری ‌نیاز است، طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و بالا بودن فقر زیبنده کشور نیست، اساتید و علما باید برای برطرف کردن این مشکلات چاره‌اندیشی کنند برای برطرف کردن معضلات اجتماعی نیاز به ایثار اجتماعی است.

انتهای پیام/ح

نظر شما