شناسهٔ خبر: 24298565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جهت کنترل آنفولانزای پرندگان صورت گرفت؛

استقرار دامپزشک در کشتارگاه‌های مرغ و طیور بیرجند

بیرجند- رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: استقرار دامپزشک دولتی در کشتارگاه‌های خصوصی مرغ و طیور شهرستان بیرجند اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیزاده ظهر یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند اظهار کرد: بحث آنفولانزای فوق حاد پرندگان دغدغه اصلی در کل کشور است و دامپزشکی اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: در راستای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان استقرار دامپزشک دولتی در کشتارگاه‌های خصوصی شهرستان بیرجند اجرایی شده است و دو دامپزشک در دو کشتارگاه فعالیت می‌کنند.

علیزاده ادامه داد: همچنین برنامه‌های خاصی برای مجتمع‌های مرغ تخم‌گذار داشتیم که از آن جمله می‌توان به واکسینه کردن کارگران این مجتمع‌ها اشاره کرد و همچنین اقدامات قرنطینه‌ای نیز شدت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از مرغداریهای سطح شهرستان بیرجند به صورت مستمر صورت می‌گیرد، افزود: ضدعفونی کردن مجتمع‌های مرغ تخم‌گذار و توزیع مواد ضد عفونی از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه شبکه دامپزشکی بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در زمینه فاصله بیرجند تا نقطه کانون بحران بیماری فوق حاده پرندگان باید به مرز شرقی و کشور افغانستان اشاره کنیم که در آنجا هیچ نظارتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

علیزاده اظهار کرد: همچنین با گرم شدن فصل گرما برخی از نهادهای حمایتی در روستاها جوجه توزیع می‌کنند که این مسئله نیز باید با نظارت بهداشتی صورت گیرد.

وی همچنین در زمینه انتقال میدان توزیع دام در بیرجند بیان کرد: در این خصوص چند جلسه برگزار کردیم و در نهایت تصمیم گرفته شد با همکاری شبکه بهداشت و نیروی انتظامی با کسانی که به صورت غیر مجاز دام توزیع می‌کنند، برخورد شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند یادآور شد: در یک مورد نیز چند نیرو برای تذکر و برخورد اعزام شد اما به دلایلی هنوز این مسئله ادامه دارد.

نظر شما