شناسهٔ خبر: 24298315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

شیعه چالش سختی برای اسرائیل است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در تحلیلی درباره تشیع و خطر آن برای اسرائیل نوشت: ارزیابی تهدیدات ایران برای اسرائیل عمدتاً بر روی ابعاد نظامی و اقتصادی متمرکز است؛ اما خطرناک تر از این تهدیدات، تفکر ترقی‌خواه شیعه است.
 
به نوشته این روزنامه، ائتلاف ایران، سوریه و لبنان تحت حمایت روسیه نه تنها یک محور نظامی مهم است، بلکه یک هسته مترقی قابل توجه بر اساس اصول اسلام شیعی محسوب می‌شود.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «نگاه تشیع بیشتر به سمت آینده است و مسلمانان شیعه به سمت جلو در حرکت هستند. شیعه کمک زیادی به میراث علمی تمدن اسلامی کرده است. همین تفکر شیعی است که باعث شده ایران امروز مؤسسات تحقیقاتی پیشرفته‌ای داشته باشد و با حرکت به سمت توسعه مستقل صنایع نظامی خود، به پیشرفته ترین دشمن اسرائیل تبدیل شود.»

جروزالم پست در ادامه به نقل از «یائیر گولان» ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «ایران به دلیل برخورداری از دانشمندان شایسته و زیرساخت‌های علمی مستحکم، «نمونه‌ای متعالی از تمدن» است و به همین دلیل برای ما (اسرائیل) بسیار، بسیار خطرناک است.»

در ادامه این تحلیل آمده است: «در حال حاضر، اسرائیل در تلاش است تا با استفاده از اقدامات بازدارنده‌ای همچون برگزاری رزمایش‌های نظامی بزرگ با «تهدید شیعیان» مقابله کند. اما شاید در آینده مجبور شود از یک اقدام نظامی گسترده برای این منظور استفاده کند؛ هرچند استفاده از این گزینه مسلما تبعات زیادی در پی خواهد داشت.»

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اسرائیل هم‌اکنون بر سر یک دوراهی بزرگ قرار گرفته است. تاکنون کارشناسان زیادی هشدار داده‌اند که اگر اسرائیل از اقدام نظامی استفاده کند، با موشک هدف قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه چنین حمله‌ای تلفات غیرنظامی بالایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

این روزنامه در پایان نوشت: «اما اگر اسرائیل هیچ کاری انجام ندهد، شاید عواقب آن بسیار بدتر باشد.»

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما