شناسهٔ خبر: 24298198 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برنامه تخصصی شبکه چهار برای فیلم کوتاه

«برداشت ۴»، عنوان برنامه جدید و تخصصی شبکه چهار در حوزه فیلم کوتاه است که قرار است از فردا راهی آنتن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه تخصصی «برداشت ۴» در حوزه فیلم کوتاه، در ۲۶ قسمت ۳۰دقیقه‌ای از دوشنبه (۷ اسفندماه) به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گفته الهام عادلی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «برداشت ۴»، این برنامه در قالب ترکیبی از بخش‌های مختلفی همچون نمایش فیلم، میزگرد، اخبار و آموزش در حوزه فیلم کوتاه تشکیل شده است.

او با اشاره به ساختار کل این برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: هر هفته در بخش نمایش فیلم یک فیلم کوتاه خارجی و ایرانی نمایش و با حضور منتقد و کارگردان اثر مورد تحلیل قرار می‌گیرد. همچنین در بخش اخبار جشنواره، جشنواره‌های مرتبط با فیلم کوتاه برای فیلمسازان جهت شرکت در آنها معرفی می‌شود. در بخش «میزگرد» که اجرای آن را هادی علی‌پناه بر عهده دارد با حضور اعضای صنف فیلم کوتاه، نهادهای دولتی که از فیلم کوتاه حمایت می‌کنند و نماینده‌هایی از حوزه تلویزیون، مسائل و مشکلات فیلمسازان در این حوزه نقد و بررسی می‌شود. در بخش آموزشی این برنامه تلویزیونی نیز روش‌های ساخت فیلم مستند همچون فیلمنامه نویسی، دوبله و فیلم سازی به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

تهیه‌کننده «برداشت۴» با اشاره به مهمانان اولین قسمت از این برنامه تلویزونی، گفت: در اولین قسمت از «برداشت ۴» در بخش نمایش فیلم خارجی، فیلم «۸» اثر آسیم واسیچ نمایش و با حضور حسین عیدی‌زاده نقد می شود. در قسمت نمایش فیلم ایرانی نیز عماد خدابخش که کارگردانی برنامه را نیز بر عهده دارد با درناز حاجی‌ها کارگردان فیلم‌های «مارلون» و «مرضیه» گفت‌وگو می‌کند و بخش‌هایی از این دو فیلم به نمایش درمی‌آید. همچنین در بخش میزگرد اولین قسمت از برنامه هادی علی‌پناه میزبان کاوه قهرمان و یوسف کارگر می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنامه «برداشت ۴» به کارگردانی عماد خدابخش و تهیه‌کنندگی الهام عادلی، در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، تولید شده و قرار است به صورت هفتگی دوشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه چهار پخش شود.

سایر عوامل تولید این برنامه عبارتند از: حامد حسین‌زاده (صدا)، آرزو کریمی لیلی (طراح لوگو)، محمد جاوید (گرافیک متحرک)، هادی علی‌پناه (دبیر اجرایی) و محمدعلی حق‌پرست (تدوین).

انتهای پیام

نظر شما