شناسهٔ خبر: 24297413 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح هفتمین جشنواره مد و لباس فجر:

جشنواره مد و لباس فجرفرصتی برای عرضه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به جهان است

خبرگزاری شبستان: سیدمجتبی حسینی جشنواره مد و لباس فجررا فرصتی دانست که فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به عنوان سرمایه به جهان پیرامون عرضه کنیم و گفت: جشنواره مد و لباس فجر را بستری برای گفتگو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنکار فرهنگی خبرگزاری شبستان، هفتمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور فاطمه ذوالقدر، عضو کمسیون فرهنگی مجلس، سید مجتبی حسینی معاون هنری ارشاد، فریده اولاد قباد، نماینده تهران در مجلس و حمید قبادی،دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از طراحان و تولید کنندگان پوشاک ظهر امروز یکشنبه ۶ اسفند در تالار رودکی آغاز بکار کرد.

 

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: هفت، عدد کمال است و در فرهنگ ما معانی بلندی را برای این عدد یادآور شده اند که از آن جمله به هفت اقلیم، هفت رنگ، هفت وادی و هفت خوان اشاره شده؛ جهان پهلوان ما رستم، برای این که مردستان ایران باشد، هفت خوان را پشت سر می گذارد، بنابراین جشنواره مد و لباس فجر در هفتمین دوره خود یا به کمال رسیده یا در آستانه تکامل است.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره مد و لباس فجر را بستری برای گفتگو دانست و اظهار داشت: جشنواره مد و لباس فجر عرصه مبارکی برای گفتگو درباره پدیده ای که در تاریخ ما قدمت دارد، مد و لباسی که صورت دیگری از پوشش آراسته است از اختصاصات آدمی است و حاصل بینش است.

 

حسینی افزود: در پهنه ایران به دقت و تامل درباره لباس گفته شده است، این پرداختن مال امروز که دنیا پرداخته نیست هزار سال پیش در کشور ما شهرک های صنعتی پوشاک طراحی شده بوده است.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: نه تنها در ملیت ما بلکه در آیین دین ما پوشش مهم بوده است و احادیث بسیاری در این زمینه هست که چگونه پوشیدن را خوب تلقی کرده اند بلکه بر مومن فرض کرده اند؛ بنابراین این سرمایه های معنوی انرژی مضاعفی برای ادامه راه به ما می دهند.

 

سیدمجتبی حسینی اظهار داشت:  فعالیت بنیاد ملی مد و لباس و جشنواره مد و لباس فجر نشان می دهد که ما برای فردا از پشتوانه های فرهنگی مان در عرصه پوشاک استفاده کنیم.

 

وی یادآور شد: جشنواره فجر فرصت مغتنمی برای طراحان است که نه تنها برای پوشش اجتماع زنان بلکه لباس خوبی را برای اندرون و بیرون مردان، زنان و کودکان ایرانی طراحی کنند.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای ایجاد گفتگو بین طراحان، تولیدکنندگان پارچه و مخاطبانی که پوشش را به عنوان شناسنامه بصری بر تن کنند.

 

سیدمجتبی حسینی خاطر نشان کرد:  جشنواره مد و لباس فجر فرصتی است که فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به عنوان سرمایه برگزینیم و به جهان پیرامون مان عرضه کنیم.

نظر شما