شناسهٔ خبر: 24296095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات ضد نژاد پرستي و فاشيسم در ايتاليا

ایتالیایی‌ها در محکومیت نژاد پرستی و فاشیسم در کشورشان راهپیمایی کردند.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، هزاران نفر از مردم ایتالیا با راهپیمایی در شهر‌های بزرگ ایتالیا از جمله رم، بار دیگر انزجار خود را از اشاعه روز افزون نژاد پرستی در این کشور ابراز کردند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1937842" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2041656/1937842?width=400&height=300"></script></div>

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «ما علیه فاشیسم و نژاد پرستی در این تظاهرات شرکت کردیم. ما جهانی می‌خواهیم که در آن همه برابر باشند و هیچ فردی به خاطر ملیت و رنگ پوست مورد تبعیض و ازار قرار نگیرد».
دو هفته پیش یک مرد نژادپرست و فاشیست ایتالیایی در شهر ماچراتا در مرکز این کشور از داخل خودرو خود در نقاط مختلف این شهر به اوارگان و مهاجران سیاه پوست در خیابان شلیک و ۶ نفر انان را زخمی کرد. پیئر لوئیجی برسانی یکی از سیاستمدارن برجسته ایتالیایی که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت: «امروز اقشار مختلف مردم به خیابان‌های آمده اند تا یک صدا بگویند که مخالفت اقدامات فاشیستی و بیگانه ستیزی هستند».
هم اکنون ایتالیا در استانه انتخابات سیاسی است و به همین دلیل احزاب و تشکل‌های دست راستی کانون مبارزات سیاسی خود را ضدیت با اوارگان و مهاجران غیر اروپایی قرار داده اند. تبعیض نژادی در ایتالیا مانند دیگر کشورهیا اروپایی از روندی صعودی طی می‌کند و بسیاری از مهاجرین در عرصه‌های حائز اهمیتی، چون استخدام و یا آموزش با تبعیض روبرو می‌شوند.
 

نظر شما