شناسهٔ خبر: 24295972 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

توجه به محیط‌ زیست در «به اضافه مستند»؛

برای حفظ محیط زیست باید درختان را در مغز انسان‌ها کاشت

پنجاه و پنجمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «فرزندان زمین» ساخته محسن سخا بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، در این قسمت و پس از پخش مستند، مهندس مهدی درویش، دبیر سیاست محیط زیست مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و پویا نیک جو از فعالان محیط زیست و مدارس طبیعت در کشور، مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع توجه به محیط زیست کشور و دلایل از بین رفتن تدریجی آن صحبت خواهند کرد. هم چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «فرزندان زمین» نگاهی دیگر به موضوع محیط زیست کشورمان دارد و بر اهمیت تربیت، آموزش و دوستی با طبیعت تاکید می کند. این فیلم مستند بر پرورش افکار عمومی مبتنی بر آموزه ها، حرکت های فردی و تقویت نهادهای مردمی متمرکز است چرا که حفاظت از محیط زیست و بهره وری حداکثری از طبیعت  به قدری در جهان امروز مهم و ضروری است که دیگر نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت

سعید سلیمانی و شیوا معتضدی زوج جوان کرمانشاهی هستند که به واسطه ی علاقه فراوانی که به محیط زیست دارند درختان زیادی را در طبیعت کاشته اند که بیشتر آنها به دلایل مختلف از بین رفته اند. سعید و شیوا به این نتیجه می رسند که برای از بین نرفتن درختان، باید آنها را در مغز انسان ها بکارند.

این مستند 70 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن سخا و در شبکه مستند تولید شده است. این فیلم پیش از این در یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد و برای اولین بار در صدا و سیما و برنامه ی این هفته «به اضافه مستند» به نمایش درخواهد آمد.

«برنامه به اضافه مستند با اجرای سید محمدعلی صدری نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه شنبه 8 اسفند ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 9 اسفند ماه ساعت 9 و جمعه 11 اسفند ماه ساعت 13:30 است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما