شناسهٔ خبر: 24295674 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

یک استارتاپ آمریکایی اعلام کرد:

افتتاح دو اقامتگاه فضایی تا سال ۲۰۲۱

یک شرکت استارت‌آپ آمریکایی، تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۱ دو سکونت‌گاه را در فضا افتتاح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریسم، شرکت استارت آپ "بیگلو ایراسپیس"BigelowAerospace)) از یک سرمایه گذاری خبر داد که بر فروش و اجرای سکونت گاه های فضایی بادی تمرکز خواهد داشت. این خبر، بخشی از برنامه های این شرکت برای پرتاب دو ماژول جدید به مدار پایین زمین تا سال 2021 است.

این شرکت از سال 1999، بر ساخت ماژول های فضایی بادی تمرکز داشته است تا مکان هایی برای سکونت در مدار نزدیک زمین با فضای تنفس بیشتر ارائه دهد.

اکنون، این شرکت فضایی که در لاس وگاس واقع شده، "ماموریت فضایی بیگلو"(BSO) را آغاز کرده است. این عملیات، یک سرمایه گذاری مختص فروش و اجرای این سکونت گاه های فضایی است که ممکن است به عنوان هتل های فضایی مورد استفاده قرار گیرند.

نخستین هدف این شرکت، تعیین کشش بازار برای ایستگاه های در حال گردش است. آنها تنها در سال 2018، برای تعیین جزئیات فرصت های موجود در سطح جهانی، ملی و شرکتی، میلیون ها دلار هزینه خواهند کرد.

همچنین ماموریت BSO برای فروش و اجرای دو سکونت گاه فضایی تا سال 2021، برنامه ریزی می کند.

سکونت گاه های " B330-1" و "B330-2" برای مدار نزدیک زمین طراحی شده اند و هر یک، قابلیت جای دادن شش نفر را در فضای قابل گسترش 330 متر مکعبی خود دارند. هر یک از این سکونت گاه ها، تقریبا یک سوم حجم "ایستگاه فضایی بین المللی" (ISS)است و این شرکت می خواهد آنها را برای علم و پژوهش با هزینه ای پایین تر از ایستگاه فضایی بین المللی، در فضای مدار قرار دهد.

شرکت بیگلو باور دارد ممکن است دسترسی به مدار پایین زمین، به ملل خارجی کمک کند تا برنامه های فضایی خودشان را تسریع کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما