شناسهٔ خبر: 24295650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امام موسی صدر در داخل و خارج لبنان مرجع اجتماعی بود

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از مجموعه دوازده جلدی «گام به گام با امام»، گفت: امام موسی صدر در یک زمان کوتاهی به مرجعی در لبنان تبدیل شد و به همین دلیل ایشان را باید به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از مجموعه دوازده جلدی «گام به گام با امام» شامل مجموعه گفتارها، مصاحبه ها و مقالات امام موسی صدر که در سالن جلسات کتابخانه ملی تهران برگزار شد، با بیان این که عملکرد امام موسی صدر در لبنان بی مانند است، گفت: ایشان در کمتر از دو دهه، به شخصیتی تبدیل شدند که از جهاتی در جهان اسلام بی نظیر و کم نظیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر در یک زمان کوتاهی به مرجعی در لبنان تبدیل شدند. به همین دلیل ایشان را باید به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر گرفت. ایشان در فاصله کوتاهی چنان جاذبه ای ایجاد کردند که فضای لبنان تحت تأثیر قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این پرسش اساسی وجود دارد که چگونه امام صدر در کمتر از چند سال به نقطه ای رسید که در داخل و خارج لبنان، مرجع اجتماعی شد و باید در این زمینه پژوهش صورت گیرد. امام موسی صدر ویژگی های بی مانند و کم مانندی داشتند.

صالحی در پایان از گردآورندگان موسوعه «گام به گام با امام» نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما