شناسهٔ خبر: 24294335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کشور خبر داد:

متروی اهواز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر کشور گفت: با تکمیل زیرساخت‌های لازم، متروی شهر اهواز تا سال آینده راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل درون و برون شهری و با توجه به سیاست‌‌هایی که رئیس‌جمهور ابلاغ کرده‌اند و به جد حامی آن هستند تلاش شده تامین منابع از محل صرفه‌ جویی مصرف سوخت و از طریق بانک‌ها و خودرو سازان صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: نوسازی امر مهمی است و امروز با هماهنگی و همکاری که بانک ها به عنوان تامین کننده منابع و اتحادیه اتوبوسرانی و به ویژه شهرداری‌ها با یکدیگر داشتند، بخشی از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها و خودروها تحویل داده شد و این طرح در قالب مشارکت دستگاه‌ها اجرایى شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: طرح خاص و ابلاغى رئیس جمهور در حوزه نوسازى ناوگان حمل و نقل به زودى اجرایى مى شود.

رحمانى فضلى با بیان اینکه امیدواریم دولت تعهد خود را به شهرداری ها به سرعت انجام دهد تا بتوانیم امر نوسازی را تسریع کنیم، گفت: برای امر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است که طبق آن عمل مى‌شود.

وى در پاسخ به این سئوال که متروی اهواز چه زمانى به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: زیرساخت‌های مترو در این شهر در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است، با توجه به مشکلاتی که در زمینه پیمانکاری بوده این تاخیر به وجود آمده است؛ بنابراین پس از تکمیل زیرساخت‌های مترو در اهواز که اعلام شده سال آینده به پایان می‌رسد، واگن‌ های مورد نیاز آن تامین می شود.

وزیر کشور بیان کرد: در حوزه خرید واگن‌ها اقدام شده بطورى که در این زمینه خرید ٢ هزار واگن توسط دولت و شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.

رحمانى فضلى تصریح کرد: حدود ۶۵۰ واگن این هفته به مناقصه گذاشته می‌شود تا سفارش‌هاى مورد نیاز تامین شود.

نظر شما