شناسهٔ خبر: 24293970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تب انتخاباتی ایتالیا به درگیری حامیان جناح‌های مختلف کشیده شد

شهرهای مختلف ایتالیا روز گذشته شاهد تجمعات متعدد سیاسی بود که در برخی موارد به درگیری بین حامیان جناح‌های رقیب و پلیس منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، با نزدیک شدن موعد انتخابات پارلمانی ایتالیا، تجمعات و درگیری های طرفداران جناح های مختلف این کشور ضد یکدیگر روبه افرایش است.

در آخرین مورد از این اقدامات، روز گذشته هزاران تن از ساکنان پایتخت ایتالیا به دعوت احزاب چپ سیاسی این کشور و در مخالفت با فاشیسم دست به تظاهرات زدند.

این درحالیست که ماتئو سالوینی، نامزد اصلی جناح راست افراطی برای انتخابات قانونگذاری چهارم مارس نیز روز گذشته بیش از پانزده هزار نفر از حامیان خود را در شهر میلان گرد هم آورد.

تظاهرات ضد فاشیسم در رُم به دعوت «انجمن ملی حامیان ایتالیا» برگزار شده بود و پرچم های سرخ و سبز سندیکاهای کارگری در بین جمعیت معترض موج می زد. با این حال رسانه ها از برخی درگیری های پراکنده میان گروهی دیگر از تظاهرکنندگان و پلیس در پایتخت خبرداده اند.

جدا از تظاهرات بر ضد فاشیسم و نژادپرستی، شهر رُم روز گذشته شاهد برگزاری دو تجمع دیگر اعتراضی در زمینه اصلاح قانون کار بود که برای کنترل امنیت این تظاهرات بیش از سه هزار نیروی پلیس ایتالیا بسیج شده بودند.

پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا و ماتئو رنتسی، نخست وزیر سابق ایتالیا که هدایت کارزار انتخاباتی حزب دمو کرات حاکم بر این کشور را بر عهده دارد از جمله شخصیت های سیاسی و سرشناس حاضر در این تظاهرات بودند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ساعاتی پیش از برپایی این تجمع انتخاباتی صدها تن از مخالفان فاشیسم که در میان آنها جوانانی با پرچم های حزب کمونیست دیده می شدند در اعتراض به میتینگ انتخاباتی آقای سالوینی و دیگر تجمع برگزار شده در صبح شنبه توسط حامیان Fratelli d’Italia، دیگر حزب راست افراطی فعال در این کشور، دست به تظاهرات زده بودند. این تظاهرات به درگیری با نیروهای پلیس انجامید.

اتحاد حزب راست افراطی Fratelli d’Italia (برادران ایتالیا) با حزب «به پیش ایتالیا»، جریان اصلی راست این کشور به رهبری سیلویو برلوسکونی، در حال حاضر در صدر آخرین نظرسنجی های انجام شده برای انتخابات پارلمانی چهارم مارس در این کشور قرار دارند.

حوادث خشونت آمیز که منشا آنها تقابل فعالان ضد فاشیست و هواداران راست افراطی گزارش شده از چند هفته پیش و در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما