شناسهٔ خبر: 24292249 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام هاشمی:

بیش از ۱۰۰ هزار زائر و توریست غیرایرانی سالانه به زیارت جمکران مشرف می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیر روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر و توریست غیرایرانی از ۷۰ کشور جهان در مسجد مقدس جمکران حضور می یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی در تشریح فعالیت‌های بخش بین‌الملل روابط عمومی این مسجد اظهار کرد: واحد روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران مسئولیت هماهنگی حضور شخصیت‌ها و کاروان‌های غیرایرانی به مسجد مقدس جمکران را بر عهده دارد و خدمات مختلفی را به زائران غیر ایرانی این مکان مقدس ارائه می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه این مکان مقدس از بیش از ۷۰ کشور جهان زائر و توریست دارد، افزود: به‌صورت میانگین سالانه بیش از یک‌صد هزار نفر از کشورهای مختلف به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند.

 

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل جمکران با بیان اینکه بیشترین حضور زائران غیر ایرانی از کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، بحرین، هند، اندونزی، ترکیه و آذربایجان است، بیان کرد: از کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه، هلند، انگلستان، بلژیک، اسپانیا، دانمارک و کانادا نیز بیشترین توریست و زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند.

 

هاشمی زاده ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با جامعه المصطفی العالمیه کاروان‌های غیر ایرانی به‌صورت هفتگی به این مکان مقدس مشرف ‌شده و از خدمات فرهنگی این مکان مقدس بهره‌ می گیرند.

 

وی بابیان اینکه معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران مسئولیت تکریم زائرین غیر ایرانی، برگزاری مراسم و جلسات فرهنگی و حلقه‌های معرفت و اهدای بسته‌های فرهنگی به این زائران را عهده‌دار است، گفت: در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی مجتمع بین‌المللی اویس این خدمات منسجم تر از گذشته به زائران غیر ایرانی ارائه خواهد شد.

 

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: برای بهره‌مندی بهتر زائرین از فضای قدسی مسجد مقدس جمکران کتابخانه‌ای مختص زائران غیر ایرانی در مسجد راه‌اندازی شده که زائران می‌توانند قرآن، مفاتیح و کتب ادعیه را به زبان خود تهیه و از آن استفاده کنند.

 

هاشمی زاده در ارتباط با واحد راهنمای زائران غیر ایرانی نیز بیان کرد: این واحد با حضور خادمان افتخاری زبان‌دان خواهر و برادر تشکیل شده که به‌صورت روزانه در صحن‌ها و مسجد اصلی مستقر هستند و در صورت ورود کاروان‌ها یا شخصیت‌های غیر ایرانی آن‌ها را با تاریخچه، اعمال و ویژگی‌های مسجد مقدس جمکران آشنا کرده و به سؤالات پاسخ می‌دهند.

نظر شما