شناسهٔ خبر: 24291964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام اول ایران برای مبارزه باقاچاق موادمخدر بین گمرکات جهان

عسگری از افزایش درآمدهای گمرک ایران با گمرک الکترونیک و افزایش کنترل و ایجاد شفافیت در لایه‌های مختلف گمرک کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایران مقام اول مبارزه با قاچاق مواد مخدر را در میان گمرکات جهان داردبه گزارش خبرگزاری صداو سیما از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران درباره گمرک الکترونیک گفت: یکی از دستاوردهای بسیار مهم گمرک الکترونیک، کنترل و ایجاد شفافیت در لایه‌های مختلف گمرکات کشور است؛ در واقع همین مسئله باعث شده تا درآمدهای گمرک افزایش پیدا کند.
رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: در سال 1392 حدود 50 میلیارد دلار واردات به ایران انجام شده اما در آن زمان تنها 8 هزار میلیارد تومان وصول درآمد انجام شده است. این در حالی است که با گمرک الکترونیک در سال گذشته، 18 هزار و 100 میلیارد تومان با رشد 67 درصدی حقوق ورودی وصول شده است و 10 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده با رشد 36 درصدی دریافت شده است. همچنین 1300 میلیارد تومان عوارض قانون بودجه دریافت شده است که نشان می‌دهد عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران به 33 هزار میلیارد تومان رسیده است.
عسگری با اشاره به شفافیت و برخورد با کالاهای ممنوعه به کشور با نظام الکترونیکی گمرک اظهار داشت: از زمان نصب دستگاه‌های ایکس ری و راه‌اندازی گمرک الکترونیک 63 تن پیش ساز مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
وی تاکید کرد: ایران در بحث کشف و ضبط مواد مخدر در گمرکات وضعیت بسیار خوبی دارد و بر اساس اعلام سازمان جهانی گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کشور ایران در میان گمرکات جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است.
رئیس کل گمرک ایران درباره گمرک الکترونیک تصریح کرد: تمامی رویه‌های گمرکی در سامانه گمرک الکترونیک که راه‌اندازی شده، پوشش داده شده است. خدمات الکترونیکی گمرک یکی از پروژه‌های موفق طرح دولت الکترونیک محسوب می‌شود که توانسته شفافیت را افزایش و ایستایی را کاهش دهد.

درآمدهای گمرکی افزایش یافت
رئیس­ کل گمرک ایران از افزایش درآمدهای گمرک ایران با گمرک الکترونیک و رشد کنترل و ایجاد شفافیت در لایه‌های مختلف گمرک کشور خبر داد.
فرود عسگری درباره گمرک الکترونیک گفت: یکی از دستاوردهای بسیار مهم گمرک الکترونیک، کنترل و ایجاد شفافیت در لایه‌های مختلف گمرکات کشور است؛ در واقع همین مسئله باعث شده تا درآمدهای گمرک افزایش پیدا کند.
وی افزود: در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات به ایران انجام شده اما در آن زمان فقط­ ­۸ هزار میلیارد تومان وصول درآمد انجام شد. این در حالی است که با گمرک الکترونیک­در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با رشد ۶۷ درصدی حقوق ورودی وصول شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده با رشد ۳۶ درصدی دریافت­ ­شده است. همچنین ۱۳۰۰ میلیارد تومان عوارض قانون بودجه دریافت شده که نشان می‌دهد عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران به ۳۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
عسگری با اشاره به شفافیت و برخورد با کالاهای ممنوعه به کشور با نظام الکترونیکی گمرک اظهارداشت: از زمان نصب دستگاه‌های ایکس ری و راه‌اندازی گمرک الکترونیک ۶۳ تن پیش ساز مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
وی تاکید کرد: ایران در بحث کشف و ضبط مواد مخدر در گمرکات وضعیت بسیار خوبی دارد و بر اساس اعلام سازمان جهانی گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کشور ایران در میان گمرکات جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است.
رییس کل گمرک ایران درباره گمرک الکترونیک گفت: همه­­­­ رویه‌های گمرکی در سامانه گمرک الکترونیک که راه‌اندازی شده، پوشش داده شد. خدمات الکترونیکی گمرک یکی از­ طرح های­­موفق طرح دولت الکترونیک محسوب می‌شود که توانسته شفافیت را افزایش و ایستایی را کاهش دهد.

نظر شما