شناسهٔ خبر: 24291933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یک نقاش:

کار کردن برای شهدا با انگیزه‌های مادی همخوانی ندارد

گروه هنر ــ محمدعلی نادری نقاش پرتره شهدا گفت: بیشتر وقت و تمرکزم در نقاشی به روی چهره‌نگاری از شهدا متمرکز شده است، اما هیچگاه در این کارها انگیزه‌های مادی را دخیل نکردم.

صاحب‌خبر -

کار کردن برای شهدا با انگیزه‌های مادی همخوانی ندارد

محمد‌علی نادری، هنرمند نقاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، درباره نمایشگاه «آئینه‌های بی‌زنگار» اظهار کرد: این نمایشگاه از چند روز گذشته برپا شده و موضوع اصلی آن شهدا است. در این نمایشگاه نیمی از آثار از کارهای من است و دیگر نقاشی‌ها نیز اثر اساتیدی همچون مصطفی گودرزی، سید حمید شریفی، حسن روح‌الامین، محمدرضا دوست‌محمدی، عباس گنجی، محمود آزادنیا، یعقوب عمامه‌پیچ، حسن جعفری، علی‌رضا ذاکری، جلال صابری، محمد اسدی، حسین براتی، میکائیل براتی، فریبا منوچهری، حسین یوزباشی، محمد اسدی جوزانی، رقیه پهلوانی، طیبه توسلی، مرتضی شهریاری و فراز شانیار در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی افزود: در افتتاحیه این نمایشگاه یک اتفاق بسیار خوب افتاد. آن‌هم حضور خانواده شهدا بود که فضایی زیبا در نمایشگاه به وجود آورد. همچنین در این گالری دو عدد از کارهایی که در آن پرتره دو شهید تصویر شده بود به خانواده آن شهدا اهدا شد. درباره این نمایشگاه باید این مطلب را هم اضافه کنم. تنها شهدای دفاع مقدس محور آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه نیستند، بلکه شهدای مدافع حرم نیز موضوع برخی از این آثارند.

نادری در پاسخ به این سوال که بر چه مبنایی شهدا را برای تصویرگری انتخاب می‌کند؟ گفت: من یک هدف در کارم دارم آن هم این است در یک پروسه زمانی بتوانم عکس سردارهای شهید جنگ را نقاشی کنم. برنامه دیگر من این است با تحقیقاتی که انجام می‌دهم شهدایی را شناسایی کنم که جدا از مقام شهادت افتخارات فردی دیگری نیز دارند. این کار را با این هدف انجام می‌دهم که این شهدا بیشتر به مردم شناسانده شوند.

وی با بیان این‌که تصویرگری شهدا برای او دستاورد مادی ندارد، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند هنرمندانی نظیر من برای نفع مادی در این حوزه کار می‌کنند. درصورتی‌که شخص خودم را می‌گویم؛ من هیچ نفع مادی از کار کردن در این حوزه کسب نمی‌کنم، البته دستآوردهای معنوی آن فراوان است که من آن را با هیچ نفع مادی مقایسه نمی‌کنم. در همین رابطه باید بگویم که اگر من وقتی را برای هر کار در نظر می‌گیریم را به روی کارهای بازاری متمرکز کنم، جواب مادی آن بسیار بیشتر از کار کردن در این حوزه است، برای همین نباید نسبت به کارهایی که درباره شهدا می‌شود، چنین قضاوت کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما