شناسهٔ خبر: 24291309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایلام| گردشگری موجب رونق اقتصادی و اجتماعی استان ایلام می‌شود

R7718/P1336/S6,52/CT11

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: ورود گردشگران نوروزی به استان موجب رونق اقتصادی و اجتماعی استان ایلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، احمد کرمی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات نوروزی استان، خواستار معرفی سدهای ایلام و سیمره به گردشگران نوروزی شد و اظهار داشت: ورود گردشگران نوروزی به استان موجب، رونق اقتصادی و اجتماعی استان ایلام می‌شود.

معاون عمرانی استانداری ایلام به دسترسی گردشگران به این دو مکان تفریحی و توریستی سدهای ایلام و سدسیمره گفت: برای جذب گردشگر به این دو مکان تفریحی و توریستی باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فرمانداران خواست نسبت به برگزاری جلسه ستاد سفرهای نوروزی در شهرستان‌ها اقدام و هماهنگی‌های لازم درزمینه­ی سفرهای نوروزی را به عمل‌آورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: کشیک مراکز درمانی، بهداشتی، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها به ستاد سفرهای نوروزی اعلام و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی، بابیان اینکه همه‌ی ادارات کشیک‌های خود را به ستاد سفرهای نوروزی و مدیریت بحران اعلام کنند، ادامه داد: دیگر دستگاه‌ها در کنار آموزش‌وپرورش و با هماهنگی فرمانداران نسبت به اسکان گردشگران نوروزی اقدام کنند.

کرمی، خواستار رفع نواقص مسیرهایی که ازنظر دسترسی با مشکل خط‌کشی و ترمیم مواجه هستند، شد و تصریح کرد: برای عبور سهل مسافران از مسیرهای ارتباطی استان، باید نسبت به نصب علائم جاده‌ای اقدام لازم صورت پذیرد.

وی، با اشاره به بارندگی‌های اخیر در سطح استان، پیش‌بینی کرد که گردشگران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته ایلام را برای مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کنند و خاطرنشان کرد: در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، در بین شهرستان‌ها عدالت و مساوات صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، خواستار ساماندهی ورودی شهرهای استان شد و گفت: رنگ‌آمیزی جداول، خط‌کشی خیابان‌ها، نصب سفره‌های هفت‌سین در میدان‌ها و تکمیل المان‌ها تا نوروز در دستور کار شهرداری‌های استان باشد.

وی، با اشاره به وظایف دستگاه‌های امدادی در ایام نوروز گفت: دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در این ایام، در صورت نیاز از پرواز هوایی در انتقال مصدومین احتمالی استفاده کنند.

کرمی، اطلاع‌رسانی لازم درزمینه­ی معرفی اماکن اسکان گردشگران را یکی از ضروریات دانست و ادامه داد: باید نظارت کافی بر عملکرد اماکن بومگردی، هتل‌ها، مهمان‌سراها و دیگر اماکن اقامتی اعمال شود.

وی، تقویت شبکه آب‌رسانی روستاهای دارای مهمان نوروزی را یکی دیگر از وظایف مسئولان این حوزه عنوان کرد و گفت: در روستاهایی که پذیرای گردشگران و مهمانان نوروزی هستند، باید کشیک‌های درمانی مستقر شوند.

معاون استاندار ایلام پیشنهاد کرد به‌منظور معرفی توانمندی‌های استان در حوزه صنایع‌دستی، نمایشگاهی در مسیر عبور گردشگران نوروزی دایر شود.

پوشش مناسب تلفن همراه گردشگران، فعالیت مداوم دستگاه‌های عابر بانک در ایام نوروز، علامت‌گذاری مسیرهای بین شهرستانی، نظارت بر پایانه‌های مسافربری و نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت خودرو از دیگر محورهای سخنان کرمی در این نشست بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ابتدای این نشست، مدیران و کارشناسان فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، پلیس‌راه، راهنمایی و رانندگی، هلال‌احمر، هواشناسی، محیط‌زیست، آموزش‌وپرورش، کانون اتومبیل‌رانی و همچنین فرمانداران ایوان، دره شهر، سیروان، چرد اول و ملکشاهی در خصوص پذیرایی و ساماندهی گردشگران نوروزی به ارائه نکته نظرات کارشناسی و اعلام توانمندی‌ها و نیازهای حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما