شناسهٔ خبر: 24290419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر:

دانش‌آموزان‌عشایردرنوروز«سفرنامه‌کوچ»می‌نویسند

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور با اشاره به ممنوعیت توزیع پیک نوروزی بین دانش‌آموزان دبستانی، اظهار داشت: در این طرح دانش‌‌آموزان دبستانی به‌جای حل تمارین خسته‌کننده، کتاب می‌خوانند و خلاصه می‌کنند، داستان‌های شنیده شده را روایت می‌کنند و یا داستان خلق می‌کنند.

وی افزود: لزومی ندارد که حتماً دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی کتاب داستان خریداری کنند؛ آنها می‌توانند از کتاب‌هایی که قبلاً داشته‌اند یا از داستان‌هایی که والدین آنها نقل می‌کنند، استفاده کنند.
سیفی اضافه کرد: دانش‌آموزان عشایری که در دل طبیعت زندگی می‌کنند، می‌توانند از خاطرات ییلاق و قشلاق‌های خانواده خود، داستان تهیه کرده و سفرنامه کوچ بنویسند.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور ادامه داد: تهیه سفرنامه کوچ می‌تواند علاوه بر تقویت خلاقیت دانش‌آموزان، گنجینه مفیدی از آداب، رسوم و فرهنگ عشایر کشور به وجود بیاورد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال دانش‌آموزان عشایر، گفت: به دنبال احصای اطلاعات دانش‌آموزان عشایری برای رایزنی‌ در خصوص تغذیه رایگان هستیم.

سیفی در خصوص بدهی آموزش و پرورش به معلمان عشایر بیان داشت: معلمان عشایری نیز همچون سایر معلمان حدود 8 ماه است اضافه کار دریافت نکرده‌اند.

منبع:فارس

نظر شما