شناسهٔ خبر: 24290352 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعتراض مردم کره جنوبی به سفر ژنرال ارشد کره شمالی به کشورشان

معترضان کره جنوبی امروز(یکشنبه) تلاش کردند تا مسیر کاروان هیات کره شمالی را که برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی به این کشور رفته بود، ببندند اما این کاروان مسیر خود را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان کره جنوبی، رهبر هیات کره شمالی را به دست داشتن در حمله مرگبار 2010 به یک ناو این کشور متهم کرده‌اند.

تصمیم کره شمالی در اعزام رئیس سابق اطلاعات ارتش در راس هیاتی به کره جنوبی برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی باعث شده تا بار دیگر مساله دخالت وی در حمله و غرق کردن این ناو نیروی دریایی کره جنوبی با 46 کشته بر سر زبان‌ها بیفتد و باعث خشم و غضب خانواده قربانی‌ها و قانوگذاران کره جنوبی شود.

حدود 100 تن از قانونگذاران محافظه کار و فعال کره جنوبی بر روی پل "تونگیل" که قرار بود این کاروان کره شمالی از روی آن بگذرد، تحصن کردند اما کاروان مسیر خود را تغییر داد.

شبکه خبری YTN  گزارش داد، حدود 2500 مامور پلیس نیز بر روی این پل حضور داشتند. هیات کره شمالی و سایر شرکت کنندگان پیش از آنکه برای حضور در مراسم اختتامیه در ساعت 20 به وقت محلی حضور یابند، به هتل رفتند.

این تصمیم دولت سئول برای دعوت از هیات کره شمالی به این مراسم باعث خشم معترضانی شد که به شدت از مون جائه- این، رئیس جمهوری کره جنوبی بابت این میزبانی انتقاد کردند.

حزب اپوزیسیون آزادی کره جنوبی،‌ رئیس جمهوری این کشور را به "سوءاستفاده از قدرت و خیانت" با تغییر مسیر کاروان مقام‌های کره شمالی متهم کرده است.

کیم یونگ چول، رئیس هیات کره شمالی، رئیس سابق آژانس اطلاعات ارتش این کشور بود و کره جنوبی‌ها وی را مقصر غرق ناو نیروی دریایی کشورشان می‌دانند.

کره شمالی هرگونه دست داشتن در این مساله را رد می‌کند.

معترضان پلاکارت‌هایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود، کیم یونگ چول سردسته حمله به این ناو است و خواستار لغو سفر وی شدند.

یکی از معترضان از حزب اپوزیسیون آزادی کره گفت: کیم یونگ چول دشمن قسم خورده ماست که باعث شده تا 46 ملوان کشته شوند.

انتهای پیام

نظر شما