شناسهٔ خبر: 24290169 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

احیا و تجهیز 15 مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش لرستان

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان احیا و تجهیز 15 مرکز دارالقران، تشکیل شورای قرآن، تشکبل کمیسیون آموزش عمومی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، همسرایی قرآنی، طرح «همگام با قرآن»، اجرای طرح ملی نور، طرح حفظ موضوعی قرآن و ... را ازجمله برنامه‌هایی برشمرد که با محوریت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین احمدی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان امروز، ششم اسفند در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، گفت: جریان‌سازی فرهنگی، تربیتی در مدارس ازجمله راهبردهای امور تربیتی است.
وی به دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه تربیتی اشاره کرد و افزود: احیا و تجهیز 15 مرکز دارالقرآن، تشکیل شورای قرآن در استان، شهرستان‌ها و مناطق، تشکبل کمیسیون آموزش عمومی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، همسرایی قرآنی، طرح «همگام با قرآن»، اجرای طرح ملی«نور»، طرح حفظ موضوعی قرآن، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، اجرای برنامه «درس‌هایی از قرآن»، اجرای طرح «الگوی تلاوت»، جلسات تفسیر، مسابقات کتابخوانی و گروه سرود 1357 نفره ازجمله برنامه‌هایی است که با محوریت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اجرا می‌شود.
احمدی ادامه داد: مربیان و معاونین پرورشی در انجام رسالت‌های خود در زمینه‌های شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها، خلاقیت‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان و تربیت دینی آنان، ترسیم چهره واقعی اسلام و معرفی مسلمان نمونه، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و پیشرفت و تعالی كشور و ترویج فرهنگ قرآن و عترت اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده‌اند که امیدبخش است.

تجلیل از پیشكسوتان امور تربیتی

وی در ادامه به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به تجلیل از پیشكسوتان امور تربیتی، تقدیر از مربیان و معاونان پرورشی فعال و برگزیده، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه در مناطق و شهرستان‌ها، غباررویی و عطرافشانی گلزار شهدای فرهنگی به‌ویژه شهدای امور تربیتی اشاره کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برگزاری همایش ویژه مربیان تربیتی و مشاوران، محفل انس با قرآن و شرکت معاونین و مربیان پرورشی در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه از دیگر برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان است.
احمدی گفت: تأمل و تعمق در اندیشه‌های ناب و بلند رهبر معظم انقلاب درباره امور تربیتی حاکی از نقش، اهمیت و اثربخشی آن و بیانگر رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان و توجه به کرامت انسانی آنان است.
وی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را ابزاری مهم در رسیدن به اهداف معنوی و اخلاقی بیان کرد و افزود: باید با ابزار هنر دانش‌آموزان را با فرهنگ ناب و متعالی اسلام و الگوهای رفتاری اسلامی آشنا کرد.

نظر شما