شناسهٔ خبر: 24290016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

خجسته به الف خبر داد؛ سوال از کرباسیان برای افزایش قیمت ارز/ احتمال استیضاح وزیر

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی باید برای افزایش قیمت ارز به مجلس پاسخگو باشد، گفت: اگر وزیر پاسخ قانع کننده ندهد، طرح استیضاح وی در مجلس به جریان می افتد.

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه متاسفانه در کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش قیمت آن مدیریتی مشاهده نکردیم، افزود: ما دیدیم که قیمت دلار از سه هزار 700 تا 800 به چهار هزار 900 تومان هم رسید.

وی افزود: نمیدانیم که مسئولین بخصوص وزیر اقتصاد در زمان افزایش قیمت دلار کجا بودند و چه نوع مدیریتی داشتند که قیمت دلار به پنچ هزار تومان نزدیک شد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه در همین زمینه سوالی از وزیر اقتصاد مطرح کرده، گفت: وزیر باید با حضور در صحن مجلس پاسخ قانع کننده دهد.

خجسته افزود: بعد از افزایش یک باره قیمت ارز و کاهش شدید ارزش پول ملی نظر ما بر استیضاح کرباسیان بود اما گفتیم بهتر است تا قبل از استیضاح از ابزار نظارتی سوال استفاده شود و اگر وزیر پاسخ قانع کننده نداشت و صحن مجلس از اظهارات وزیر قانع نشد، به سراغ تهیه طرح استیضاح برویم.

وی با اشاره به مشکلات بانک ها و بخصوص موسسات مالی – اعتباری و همچنین مالیات های سنگین از مردم و تولید کنندگان گفت: قاچاق کالا تولیدات داخلی را فلج کرده است. با وجود قاچاق اقتصاد مقاومتی بی معنی شده و شاهد بیکاری بیش از پیش در کشور هستیم.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس وزیر باید با حضور در مجلس در همه این زمینه ها پاسخگو باشد، افزود: با توجه به تعطیلی مجلس در این هفته، بعد از بازگشایی مجلس در هفته آینده وزیر باید در مجلس حاضر شود.

خجسته با اشاره به حذف دوائر ارزش گمرگی گفت: با این اقدام شاهد ضرر و زیان به بیت المال و خروج ارز از کشور هستیم که امیدواریم کرباسیان پاسخ قانع کننده ای در این زمینه هم داشته باشد.

نظر شما