شناسهٔ خبر: 24289823 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی :

دانشگاه علمی کاربردی موظف است سرفصل‌های خود را هر دو سال یکبار بازنگری کند

نمایندگی خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی با تاکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی موظف است سرفصل‌های خود را هر دو سال یکبار بازنگری کند، اضافه کرد: برای راه‌اندازی هر رشته‌ای در مراکز علمی- کاربردی، نیازسنجی صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد سلجوقی در افتتاحیه اولین جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی که در هتل پارس مشهد درحال برگزاری است، در خصوص این جشنواره، اظهار کرد: 51 غرفه در این جشنواره حضور دارند که 20 غرفه از استان خراسان رضوی و باقی آن‌ها از مراکز علمی-کاربردی سایر استان‌ها هستند. در این غرفه‌ها توانمندی‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، هنر و خدمات و مدیریت به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه ما تلاش داریم فرهنگ غنی دانشگاه علمی کاربردی را به صورت نمادین به نمایش بگذاریم، ادامه داد: از دانشگاه جامع علمی- کاربردی با توجه به اینکه درون صنعت و جامعه قرار گرفته، انتظار می‌رود که بتواند از قابلیت‌های دستگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات به نحواحسن استفاده لازم را داشته باشد و خوشبختانه به دلیل این که این دانشگاه هیچ هزینه‌ای را به دولت تحمیل نکرده، توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی در خصوص اولویت‌های فرهنگی این دانشگاه، عنوان کرد: اولویت‌های فرهنگی این دانشگاه نمی‌تواند از اولویت‌های جامعه جدا باشد. طبیعتا اولویت‌های فرهنگی که در جامعه وجود دارد برای حفظ و تلاش در رسیدن  به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سلجوقی اضافه کرد: تقریبا در تمامی مراکز ما کانون‌های کارآفرینی شکل گرفته و در کنار آن کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی نیز در اکثر مراکز تحت پوشش ما فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه امروز دوره دانشگاه‌های نسل سوم فرا رسیده است که این دانشگاه‌های دانشگاه مسئولیت‌پذیر محسوب می‌شوند، ادامه داد: دانشگاه مسئولیت‌پذیر طبیعتا کارآفرین است و این مسئولیت در مرحله اول در برابر جامعه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی بیش از 75 درصد از فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی شاغل هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی- کاربردی سعی می‌کند از منابع داخلی و همچنین منابعی که در جامعه وجود دارد، به نحو مطلوب استفاده نماید، بنابراین می‌تواند ادعا کند که دانشگاه نسل سوم است زیرا هم کارایی درونی و هم کارایی بیرونی را دارد. 

وی در خصوص افزایش رشته‌های دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این دانشگاه تا سال 98 هیچ برنامه‌ای برای افزایش رشته‌ در مقطع ارشد ندارد، ولی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به خصوص برنامه داریم که رشته‌های جدیدی را اضافه کنیم. 

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی خراسان رضوی با اعلام اینکه پذیرش بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی استان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر 500 کدرشته در دانشگاه علمی و کاربردی استان وجود دارد و افزایش کد رشته‌های جدید در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات و هنر انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی از 5 اسفندماه به مدت سه روز در هتل پارس مشهد در حال برگزاری است.


انتهای پیام

نظر شما