شناسهٔ خبر: 24289349 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زمانی در گفتگو با مهر:

حسینی باید خودش را کنترل می‌کرد/ قطعا استقلال برنده دربی است

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه خط حمله این تیم با حضور «مامه تیام» متحول شده است، گفت: حسینی در بازی با فولاد باید خودش را کنترل می‌کرد تا دربی را از دست ندهد.

صاحب‌خبر -

حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر، به پیروزی تیم استقلال برابر فولاد خوزستان اشاره و تاکید کرد این نتایج و نحوه بازی همان چیزی است که از استقلال انتظار می‌رود. وی با بیان اینکه هر تیمی برابر استقلال «فوتبال» بازی کند، با نتیجه پرگل شکست می‌خورد، نتیجه بازی با پرسپولیس را «برد استقلال» پیش بینی کرد.

مشروح مصاحبه زمانی در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر: استقلال مقابل فولاد برد خوبی به دست آورد. انتظار پیروزی با ۴ گل را داشتید؟

- حسن زمانی: من هفته یازدهم گفته بودم که استقلال از هفته بیست و پنجم به بعد به پرسپولیس می چسبد و جزو دو، سه تیم اول قرار می گیرد. هواداران و ما از استقلال انتظار همین نتایج و بازی ها را داریم. خوشبختانه بازیکنان و مربیانی داریم که هوش بالایی دارند و به هر آنچه که هوادار و باشگاه می خواهد، عمل می کنند. از تیمی با ۳۰ میلیون هوادار همین انتظار می رود. البته فولاد هم تیم بسیار خوبی بود. باید به آنها هم تبریک بگویم ولی هر تیمی که مقابل استقلال فوتبال بازی کند و ضدفوتبال نباشد، با نتیجه پرگل شکست می خورد.

* نقطه قوت استقلال در بازی با فولاد را چه می دانید؟

- نقطه قوت ما، هماهنگی بین خطوط مختلف بود و همه چیز مقابل فولاد خوب در زمین پیاده شد.

* «مامه تیام» هم در این مسابقه دو گل برای استقلال به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

- بله؛ شما دیدید که برای خرید مهاجم جدید وسواس زیادی به خرج دادیم و نشان دادیم این وسواس، بی جهت نبود. ما چند مهاجم را رد کردیم تا به مامه تیام رسیدیم و او هم جواب اعتماد باشگاه را داد. بازیکنی که خودش را ظرف چند روز به تیم تحمیل کند، یعنی از نظر فنی عالی است. با آمدن تیام، خط حمله استقلال متحول شده است. حالا ما با تیام، انصاری و قربانی می توانیم تا پایان لیگ تعداد گلهای زده تیم را افزایش بدهیم.

* با شرایط جدول، آیا هنوز هم به قهرمانی فکر می کنید؟

- خیر؛ ما در لیگ دنبال نایب قهرمانی هستیم. در جام حذفی قهرمانی می خواهیم و در لیگ قهرمانان هم باید از مرحله گروهی صعود کنیم.

* بازی استقلال با فولاد یک قربانی هم برای شما داشت. حسین حسینی با دریافت کارت زرد، دربی را از دست داد.

- در آن صحنه، حسینی مقصر نبود. حسینی به هیچ عنوان اهل وقت تلف کردن نیست. دروازه بان ما کمی جلو آمد تا ضربه کاشته را بزند ولی فرشید باقری به او گفت به عقب برود. داور هم فکر کرد حسینی می خواهد وقت کشی کند. اگر داور منطقی به این مسئله نگاه می کرد، نباید کارت زرد می داد. البته حسینی باید خودش را کنترل می کرد. او بازیکن بزرگی است و در جام جهانی امید اول تیم ملی است!

* قبول دارید رفتار حسینی بعد از دریافت کارت زرد و برخورد با فرشید باقری پسندیده نبود؟

- حسینی احساسی برخورد کرد. او از جمله نفراتی است که اخلاقش «بیست» است. او از این حرکت نیت خاصی نداشت و دچار احساسات شد.

* با محرومیت حسینی، آیا برای بازی با پرسپولیس در خط دروازه نگرانی ندارید؟

- خیر، به هیچ عنوان نگران نیستیم. خوشبختانه امسال دو دروازه بان عالی داریم و در این پست، احساس ضعف نداریم. هم حسینی هم رحمتی در بهترین شرایط هستند.

* اما گویا رحمتی بعد از بازی با الهلال مصدوم شده و وضعیتش برای دربی ایده آل نیست.

- رحمتی یک استراحتی داشته و برای دربی آماده می شود.

* نتیجه دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

- قطعا ما برنده دربی هستیم. عدد نمی گویم چون برای پرسپولیس احترام قائلم ولی در این بازی ما برنده هستیم. در بازی رفت هم ما باختیم ولی عالی کار کردیم. اینبار می خواهیم نتیجه دربی رفت را جبران کنیم.

* چرا با این قاطعیت می گویید استقلال برنده دربی است؟

- من تیم خودمان را می شناسم. تیمی که مقابل فولاد دیدید، به هیچ وجه عقب نمی نشیند. هدف ما موفقیت است و ضد فوتبال بازی نمی کنیم.

* بعد از بازی با پرسپولیس دو بازی هم با العین امارات در آسیا دارید. ارزیابی شما از آن بازی چیست؟

- قطعا با شناختی که شفر از العین دارد، این تیم را هم مثل الهلال شکست می دهیم. ما فصل گذشته برابر العین شکست خوردیم ولی آن نتیجه را جبران خواهیم کرد.

* در خبرها آمده بود که استقلال هزینه های عجیبی برای بازی در کشور بی طرف با الهلال عربستان متقبل شده است؛ هزینه هایی مثل اجاره ژنراتور برق و غیره.

- من در عمان نبودم و منتظر گزارش مدیرعامل هستم. اینها هزینه هایی است که فدراسیون فوتبال به ما تحمیل کرده است و باید خود فدراسیون پیگیری کند تا این هزینه ها را از الهلال و الاهلی عربستان بگیریم!

* آیا تمدید قرارداد وینفرد شفر قطعی است؟

- بله، ایشان سال بعد هم می ماند و ما هم قدردان زحماتش هستیم.

* شفر تا الان چه میزان دریافتی از باشگاه استقلال داشته است؟

- ما طبق قراردادمان به شفر تا الان متعهد بوده ایم و به او پول داده ایم. در واقع هیچ معوقه ای به شفر نداریم.

نظر شما