شناسهٔ خبر: 24289251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خبر داد:

صدور ۴۳ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: تا کنون ۹ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۴۳ میلیارد تومان از سوی این صندوق برای استان خراسان جنوبی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیسه شنبه شب در کارگروه مشترک اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در سال ۸۳ بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی به تصویب و در سال ۸۶ عملا اولین ضمانت نامه خود را صادر کرده است.

وی با بیان اینکه فراهم کردن ملزومات توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی درصنایع کوچک از مهم ترین اهداف صندوق ضمانت است، عنوان کرد: تسهیل و تضمین وثیقه تسهیلات اعطایی بانک‌ها و کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی باتوجیه اقتصادی وبا اولویت مناطق کمترتوسعه‌یافته از دیگر اهداف و رسالت های این صندوق است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ادامه داد: اصولا همکاران نظام بانکی در اعطای تسهیلات به واحدها مشکلاتی دارند که با صدور ضمانت نامه ها توسط صندوق ضمانت خیال بانک ها نیز راحت و مشکل عمده واحدها برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق های ضمانت موسسات غیرانتفاعی هستند که صرفا به حمایت از واحدهای صنعتی فکر می کنند، افزود: از ابتدای سال جاری کل فرآیند صندوق به شکل الکترونیکی انجام می شود که این مهم به شفافیت امور کمک شایانی می کند.

مقیسه با بیان اینکه صدور ضمانت نامه خرید کالا و ضمانت نامه اعتباری بانکی از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک است، گفت: صدور ضمانت نامه های پیمانکاری نیز از سال ۹۴ در سبد خدمات این صندوق جای گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کارمزد ضمانت نامه های پیمانکاری تنها ۵۰ درصد کارمزدی است که در نظام بانکی دریافت می شود، بیان کرد: در حال حاضر صندوق ضمانت با ۱۸ بانک و موسسه تفاهم دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه تا کنون ۹ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۴۳ میلیارد تومان برای استان خراسان جنوبی صادر شده است، افزود: در هشت ماهه گذشته حدود ۲۰ درخواست از استان داشته ایم که توانسته ایم برای ۱۳ درخواست در هیئت مدیره مصوبه بگیریم.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ خسارت پرداختی از استان خراسان جنوبی نداشته ایم، اظهار داشت: صندوق ضمانت برکمک به مناطق کم‌برخوردار و روستایی تمرکز ویژه ای دارد.

نظر شما