شناسهٔ خبر: 24288689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

۵۴ کشته و زخمی در حملات عدن/ داعش بر عهده گرفت

منابع امنیتی در یمن اعلام کردند که حملات انتحاری در شهر عدن دست‌کم ۱۴ تن کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام این منابع، به دنبال حمله انتحاری بمب‌گذاران و تلاش افراد مسلح برای هدف قرار دادن مقر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در عدن دست‌کم ۱۴ تن و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی اعماق مسئولیت انجام این حملات بر عهده گرفت.

منابع امنیتی اعلام کردند: دو مهاجم انتحاری دو خودروی بمب‌گذاری شده را در ورودی این مقر منفجر کردند و شش فرد مسلح دیگر نیز به سمت آن تیراندازی نمودند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت، افراد مهاجم همگی توسط نیروهای محافظ کشته شدند و اجساد آنها به یک بیمارستانی نظامی انتقال یافت.

پلیس عدن نیز در صفحه فیس‌بوک خود طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک حمله گسترده به این مقر را خنثی کردند.

در بیانیه پلیس آمده است: تمامی تروریست‌ها پیش از آنکه بتوانند خود را به در بیرونی این مقر ضد تروریستی برسانند، کشته شدند.

منابع امنیتی اعلام کرده‌اند که سه نیروی امنیتی، یک زن و دو کودک در این حمله جان باختند و ۴۰ تن دیگر هم زخمی شده‌اند که بسیاری از آنها غیرنظامی هستند.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در بیانیه‌ای این حمله را اقدامی بزدلانه با هدف بی‌ثبات کردن امنیت در عدن دانست و گفت: چنین اقدامی مردم را از اراده خود برای به دست آوردن امنیت منصرف نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، عدن از زمانی که انصارالله بیشتر بخش‌های یمن از جمله صنعا، پایتخت این کشور را در سال ۲۰۱۴ در دست گرفت، مقر موقت دولت عبد ربه منصور هادی بوده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما