شناسهٔ خبر: 24288168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

تخصیص 450هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی تا پایان سال

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در نظر دارد تا پایان سال دست‌کم 450هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در نظر دارد تا پایان سال دست‌کم 450هزار میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا «محمدباقر نوبخت» عصر روز گذشته در حاشیه سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور در جمع خبرنگاران افزود: میزان پرداختی حقوق بهمن و عیدی کارکنان دولت نزدیک به 240 هزار میلیارد ریال است و سعی می‌کنیم بعد از پرداخت حقوق اسفند، منابع باقیمانده را به طرح‌های عمرانی اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل محدودیت منابع همه اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده تحقق نمی‌یابد،  ادامه داد: پارسال 420هزار میلیارد ریال یعنی بیش از 72درصد کل پیش‌بینی‌ها را به طرح‌های عمرانی اختصاص دادیم و امسال نیز 300 هزار میلیارد ریال بین طرح‌های عمرانی توزیع کردیم.

به گفته نوبخت، این هفته طبق برنامه‌ریزی‌ها باید دست‌کم 45هزار میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی اختصاص یابد. از پانزدهم تا بیستم اسفندماه نیز پرداخت‌های حقوق و دستمزد و اعتبارات جاری صورت می‌گیرد و منابع باقیمانده به طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا پایان امسال باید یکی از طرح‌های عمرانی بزرگ ریلی به مقصد کرمانشاه افتتاح شود.

این مسوول ادامه داد: این ماه ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین- رشت که از آنجا به آستارا در جمهوری آذربایجان وصل می‌شود و مسیر شمال به جنوب به اتمام می‌رسد. راه‌آهن مراغه- ارومیه نیز در مرحله پایانی قرار دارد و راه‌آهن میانه به بستان‌آباد و تبریز با سرعت در حال پیشروی است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدام‌های دولت برای طرح‌های ریلی استفاده از فاینانس با سرمایه‌گذاری 15درصدی دولت است که رهبر معظم انقلاب نیز اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را داده‌اند و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که سال آینده یک حرکت سریع‌تر و شتاب بیشتری را در اتمام طرح‌های عمرانی داشته باشیم.

نوبخت درباره 134هزار میلیارد تومان بودجه طرح‌های عمرانی گفت: در بودجه امسال همه طرح‌های عمرانی فقط با منابع دولتی اعم از نقدی و اوراق انجام می‌شد اما برای سال آینده روش جدیدی برای شراکت بین بخش عمومی و خصوصی در نظر گرفتیم که در آنجا علاوه بر منابعی که از خزانه خواهیم داد، بخشی هم از طریق صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: البته این مبالغ را دولت استفاده نمی‌کند بلکه به شریک دولت داده می‌شود.  رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت امسال توانست 179هزار میلیارد ریال تسهیلات را به واحدهای تولیدی بخش خصوصی و 420هزار میلیارد ریال از اعتبارات خزانه را به طرح‌های عمرانی اختصاص دهد.

به گفته وی در 9ماهه پارسال 835هزار نفر وارد بازار کار شدند که این میزان امسال به 918هزار نفر رسید.  رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت سال آتی برای اشتغال 12 برنامه گسترده دارد که امیدواریم بتوانیم یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم.

سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور به همت سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت فنی، امور زیربنایی و تولیدی و امور نظام فنی و اجرایی و با حضور جمعی از مقام‌ها و مسوولان اجرایی کشور برگزار شد.

 

 

 

نظر شما