شناسهٔ خبر: 24288107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله مهدوی:

تبعیت از انسان مفسد نشان دهنده غفلت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: دور بودن از مسجد و تبعیت از مُفسد از نشانه های انسان غافل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه اخلاق بعد از ظهر شنبه که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: رفتن به نماز جمعه سبب آگاهی بخشی به انسان در رابطه با امور جامعه می شود.

وی در ادامه بررسی اثرات منفی غفلت در سیر معنوی انسان افزود: غفلت از دیدگاه معصومین(ع) و انبیا نشانه هایی دارد که وجود آن نشانه ها می نمایاند که شخص دچار غفلت است و یا این که جزء افراد آگاه است؛ غفلت محسوس نیست از این رو باید به واسطه آثار غفلت خودمان را مورد وارسی قرار دهیم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) دو نشانه برای انسان غافل بیان فرموده اند، اولیت نشانه انسان غافل از منظر امام حسن(ع) این است که شخص ارتباطش با مساجد قطع باشد؛ دور شدن از مسجد که مصلحت بزرگی دارد و می تواند انسان را از وضعیت محله و شهرش آگاه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: می توان به واسطه یک فعالیت فرهنگی افراد را به مساجد متمایل کنیم؛ برنامه اربعین که حدود 18 سال پیش، برای به رونق دادن مساجد اجرا شد، بسیار موفق بوده است؛ حتی برخی از نوجوانانی که برای مُهر شدن کارت نمازش وارد مسجد می شدند، خانواده هایشان نیز به دنبال آن ها به مسجد رفتند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که رفت و آمد در مساجد منافع زیادی برای انسان دارد و اطلاعات اجتماعی انسان را بالا می برد، اذعان کرد: صد برابر مصالحی که در مساجد محله است، در نماز جمعه وجود دارد چرا که در نماز جمعه فکر را به روز می کند و مصالح کلّ شهر در آن مطرح می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان اظهار کرد: امام حسن(ع) می فرمایند، تبعیت از انسان مفسد نشان دهنده غفلت است؛ برخی برای توجیه این که به فساد دچار می شوند، دلیل تراشی می کنند./867/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما