شناسهٔ خبر: 24287526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز خبر

صاحب‌خبر -

دادستان تهران:
نهادهای امنیتی عوامل اصلی آشوب اخیر را به دادسرا معرفی کنند
میزان| همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با موضوع «بهداشت عمومی و امنیت قضائی»، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی، سرپرستان بهداشت شهرستان‌های استان تهران، دادستان‌های و روسای حوزه‌های قضائی بخش استان تهران به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران
برگزار شد. جعفری دولت‌آبادی در حاشیه این همایش به توضیح حوادث هفته اخیر و جرایم ارتکابی از سوی آنان پرداخت و با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی طی چهل ‌سال گذشته اجازه فعالیت به جریان‌های مختلف سیاسی و فکری را داده است و سعی داشته بدون حجت راه فعالیت را بر اشخاص و جریان‌های فکری نبندد، درخصوص پیشینه حادثه خیابان پاسداران اظهار کرد: برای بررسی آشوب اخیر لازم است کمی به عقب و دی ماه‌ سال جاری باز گردیم که در نهم و دهم این ماه اغتشاشاتی در سراسر کشور رخ داد و همزمان چند نفر از عوامل منتسب به یک فرقه، بدون ارتباط با آشوب‌ها، به‌طور جداگانه و با کار اطلاعاتی دستگیر شدند و این دستگیری تجمع گروهی از این افراد بعضاً به همراه خانواده‌ها در جلوی زندان اوین را در پی داشت. دادستان تهران اتخاذ سیاست‌مداراگرانه و عدم برخورد با تجمع‌کنندگانِ مقابل زندان اوین را به‌رغم اخلال در نظم عمومی و با دادن شعار و بستن راه، ناشی از حوادث کشور دانست و افزود: این مدارا موجب شد که پلیس و دستگاه قضائی برخلاف میل خود با تجمع‌کنندگان مدارا کنند. وی با تأکید بر این‌که دستگاه قضائی در مقابله با فساد تبعیض را نمی‌پسندد و همه کسانی که برای آنها پرونده مفتوح شده و یا متخلفانی که تاکنون تعقیب نشده‌اند، دیر یا زود در چرخه محاکمه قرار خواهند گرفت، افزود: این هجمه‌ها اراده قضات را پولادین و محکم‌تر خواهد کرد و معتقدیم اگر چه در بخش عدالت کمبودهایی وجود دارد و انتظار مردم از دستگاه قضائی بیش از این است اما توجه به این واقعیت نیز ضروری است که مبارزه با فساد کار دشواری است؛ چرا که حامیان فساد قدرت و نفوذ زیادی دارند و به همین جهت پرونده‌های متضمن فساد با تلاش بسیار به سرانجام می‌رسد.

کنایه‎های معنادار به احمدی‎نژاد
 از تریبون مجمع تشخیص
خبرآنلاین| رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم‌کردن اقدامات آشوبگرانه اخیر در یکی از خیابان‌های تهران گفت: این نوع اقدامات که امنیت عمومی جامعه را خدشه‌دار کند به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و لازم است مسئولان با جدیت و قاطعیت برخورد‌های قانونی لازم را به عمل آورند. آیت‌الله محمود‌ هاشمی‌شاهرودی در ابتدای جلسه دیروز مجمع ضمن ابراز تأسف از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، از دست دادن 66 نفر از هموطنان عزیز در این سانحه را تسلیت گفت و از مسئولان خواست با رسیدگی جدی و تمهید اقدامات لازم مانع از تکرار وقوع چنین سوانح ناگواری شوند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه طرح موضوع رفراندوم آن هم در روزی که سیل خروشان ملت سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته‌اند، مورد انتقاد قرار داد و از مسئولان و مدیران کشو‌ر خواست به جای طرح موضوعات فرعی، به فکر رفع مشکلات مردم و عمل به وظایف قانونی و انقلابی خویش باشند. در ادامه بخش‌هایی از سخنان محسن رضایی به ماجرای نامه احمدی‌نژاد بود که گفته: متاسفانه برخی مواقع شاهد رفتارهایی خارج از چارچوب دین و قانون از کسانی هستیم که در کشور مسئولیت و اختیارات داشته و يا دارند. کسانی که می‌بایست پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خود در قبال مردم و کشور و نظام باشند، مطالبی را مطرح می‌کنند که خوراک تبلیغی دشمنان و رسانه‌های معاند بیگانه را فراهم می‌کند.

کدخدایی:
هنوز بودجه را
به صورت رسمی دریافت نکرده‌ایم
ایلنا| سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی بودجه ‌سال آینده گفت: شورای نگهبان برای بررسی هر چه سریع‌تر بودجه‌ سال ۹۷ جلسات فوق‌العاده برگزار خواهد کرد. عباسعلی کدخدایی درباره روند رسیدگی به بودجه‌ سال ۹۷ در شورای نگهبان گفت: هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد و تا اواسط تبصره ۵ بررسی‌ها هم صورت گرفت. وی خاطرنشان کرد: البته این بررسی غیررسمی است؛ زیرا هنوز بودجه را به صورت رسمی دریافت نکرده‌ایم. کدخدایی ادامه داد: به دلیل سرعت در کارها ما بررسی را آغاز کرده‌ایم و این هفته هم جلسات فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت تا ان‌شاءالله تلاش کنیم هر چه زودتر برای مجلس بودجه را بفرستیم. وی یادآور شد: قطعا بودجه دارای ایراداتی است و مجلس باید آنها را  اصلاح کند تا هر چه زودتر کار بودجه پایان یابد.

صحبت‌های درِ گوشی حدادعادل و باهنر در غیبت روسای قوا
ایلنا| جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی برگزار شد که روسای سه قوه در آن حضور نداشتند. در غیبت روسای سه قوه در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام حدادعادل و باهنر برای دقایقی با یکدیگر به صورت درِ گوشی صحبت کردند. محمود احمدی‌نژاد هم از غایبان جلسه دیروز مجمع بود.

نظر شما