شناسهٔ خبر: 24287332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت سریال شاعران بزرگ کشور در صدا و سیمای فارس

سریال حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی در صدا و سیمای مرکز فارس ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز در جلسه بررسی و برنامه ریزی تولید طرح سریال حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی، اظهار کرد: قرن‌ها است که همه ما بر سفره این مفاخر نشسته ایم و آنچه که امروز به عنوان رفتار ما در دنیا روی آن بحث می‌شود بخش عظیمی از آن نشات گرفته از تلاش این بزرگان و شاگردانی است که از این شخصیت‌های بی بدیل همچون حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی تاسی گرفته اند.

وی انجام این طرح را کاری بسیاربزرگ و جسورانه برشمرد و ادامه داد: به جا است که بعد از قرن‌ها حق این بزرگان ادا شود و صدا و سیمای فارس با پیشینه روشن و وجود نیرو‌های فعال با سابقه درخشان رسانه‌ای توان پیشبرد این طرح عظیم را دارد و در عصر رسانه ها، کلام حافظ و بیان سعدی و تلاش خواجو در قالبی نو و در حوزه رسانه در معرض دید مخاطبان جهانی قرار گیرد.

این مدیر فعال رسانه‌ای اضافه کرد: این کار منشاء اثر خواهد بود و هر چقدر بتوانیم مفاخر و مشاهیر کشور را بیشتر معرفی کنیم ایران در عرصه جهانی بیش از گذشته شناخته می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس بیان کرد: پرداختن و پردازش به این شخصیت‌های تاریخی کار ساده‌ای نیست.

سهرابی افزود: سعدی سبک زندگی انسانی و ایرانی اسلامی را به همه جهانیان آموزش می‌دهد و امروز این هدیه‌ای از طرف مردم فارس و شیراز به کل جهان و یک ماموریت جهانی است.

وی تصریح کرد: تولید این طرح عظیم آورده معنوی بسیاری برای کشور دارد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس همچنین ساخت مستند احمدبن موسی (ع) را در دستور کار قرار داد و به برکت این کار عظیم، ساخت شهرک سینمایی، تلویزیونی و گردشگری شیراز را یکی دیگر از اقدامات صدا و سیمای فارس بیان کرد.

سهرابی گفت: با کلید خوردن این طرح نیز شیراز محل رفت و آمد هنرمندان و تولید طرح‌های بزرگ خواهد شد و این کار از نظر اقتصادی برای مردم و از نظر جایگاه هنری و پیشینه تمدنی فارس محل رجوع بزرگان و اندیشمندان و صاحبان تفکر خواهد شد.

انتهای پیام/ن

سریال شاعران بزرگ کشور در صدا و سیمای فارس ساخته می شود

نظر شما