شناسهٔ خبر: 24287310 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

سرخابی ها با برد حریفان آماده بازی شهر آورد شدند

صاحب‌خبر -
 

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفت و در پایان به پیروزی یک بر صفر رسید.
تک گل این بازی را سیامک نعمتی در دقیقه ۳۷ برای پرسپولیس به ثمر رساند.
پرسپولیس در صورت پیروزی در شهر آورد ۸۶، قهرمانی خود را مسجل خواهد کرد.اکنون دو تیم با روحیه ای خوب خود را برای بازی روز پنج شنبه آماده می کنند.
لحظات حساس:
دقیقه۲۲ پاسکاری بازیکنان پرسپولیس در میانه میدان و در ادامه شوت نعمتی که با اختلاف تقریبا زیاد از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت اولین موقعیت پرسپولیسی‌ها در این بازی بود.
دقیقه ۲۵ کرنری را که احمد نوراللهی به روی دروازه استقلال ارسال کرد، مصلح با ضربه سر به دیرک افقی دروازه کوبید و در نهایت توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۷ پاس در عمق فرشاد احمدزاده با فرار نعمتی همراه شد که این بازیکن هم موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کرد.
دقیقه ۵۱ سانتر نوراللهی، شایان مصلح را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن توسط بازیکن استقلال خوزستان از روی خط دروازه برگشت داده شد.
دقیقه ۶۰ سانتر ارسالی و خطرناک بازیکن استقلال خوزستان توسط محسن ربیع‌خواه برگشت داده شد.
دقیقه ۷۲ کمال کامیابی‌نیا در محوطه جریمه سرنگون شد و درحالی که پرسپولیسی‌ها معتقد بودند پنالتی باید گرفته شود، داور دستور به ادامه بازی داد.
ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، محمد انصاری، حسین ماهینی (کاپیتان)، شایان مصلح، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، فرشاد احمدزاده، بشار رسن، علی علیپور و سیامک نعمتی.
فولاد خوزستان یک – استقلال تهران ۴
همچنین شاگردان وینفرد شفر با حساب ۴ بر یک میزبان خود را شکست دادند.
بابا تیام (۳ و ۲+۹۰)، روزبه چشمی (۸) و داریوش شجاعیان (۱۷)، سه گل استقلال و رحیم زهیوی (۱۳) تک گل فولاد را به ثمر رساندند.
روزبه چشمی از استقلال هم با کارت زرد داور بازی جریمه شد. حسین حسینی هم با دریافت کارت زرد، شهر آورد ۸۶ را از دست داد. قضاوت این بازی را بیژن حیدری بر عهده داشت.
با این پیروزی استقلال ۳۸ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به پارس جنوبی، فولاد و پیکان در رده سوم قرار گرفت. فولاد هم به رده شش جدول سقوط کرد.
شرح گلها :در دقیقه ۳، روی پاس سرور جپاروف، مامه بابا تیام با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد و خیلی زود استقلال را پیش انداخت.
در دقیقه ۸، مامه بابا تیام سانتر خوبی را روی دروازه فولاد فرستاد که با ضربه سر روزبه چشمی دومین گل استقلال به ثمر رسید.
در دقیقه ۱۳، با سانتر بازیکنان فولاد از روی ضربه ایستگاهی، رحیم زهیوی گل نخست فولاد را وارد دروازه استقلال کرد.
روی ضد حمله تند و تیز بازیکنان استقلال در دقیقه ۱۷، فرشید باقری با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد. شوت او را مرادیان برگشت داد ولی شجاعیان در ریباند، گل سوم استقلال را به ثمر رساند.
دقیقه ۴۵، لئوناردو پادووانی مصدوم شد و جای خود را به خسرو حیدری داد. پادووانی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. در دقیقه ۲ + ۹۰ مامه بابا تیام روی ارسال در عرض جابر انصاری، دروازه خالی فولاد را باز کرد.
این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر یک استقلال خاتمه یافت.
ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، لئوناردو پادووانی (خسرو حیدری ۴۵)، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، امید ابراهیمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، سرورجپاروف (جابر انصاری ۷۶)، ماما بابه تیام و محسن کریمی (علی قربانی ۸۵).
شفر: از فردا به پرسپولیس فکر می کنم
وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری بعد از بازی با فولاد خوزستان گفت: تعریف بسیار بزرگی از تیمم می‌توانم داشته باشم. دو بازی سخت در لیگ قهرمانان داشتیم. در عمان و قطر بازی کردیم و مقابل فولاد هم ۹۰ دقیقه جنگیدیم و بازیکنان تمام کارهایی را که خواسته بودیم انجام دادند. روحیه تیمی در بازیکنان فوق العاده است. تمام بازیکنان شخصیت بالایی دارند.
کارتی که دروازه‌بان ما گرفت سخت‌گیرانه بود. همه می‌دانستند دو کارته است و با این کارتی که گرفت بازی بعدی را از دست داد. آرمین سهرابیان اول دفاع چپ بازی کرد و بعد به جای پادووانی در وسط قرار گرفت. از اعتماد به نفس و عملکردش بسیار خوشحالم.
او همچنین درباره بازی پرسپولیس گفت: اکنون فقط درباره بازی با فولاد صحبت می‌کنیم. بازی پرسپولیس در ذهنم نیست و از فردا به آن فکر می‌کنیم. بازی با العین هم برای ما مهم است و باید روی آن تمرکز کنیم. باید ببینیم از بین مصدوم‌ها چه بازیکنانی به جمع ما اضافه می شود.
ذوب آهن ۲- پدیده ۱
همچنین شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه فولاد شهر برابر تیم پدیده قرار گرفتند و این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دادند تا در رده دوم جدول رده بندی باقی بمانند.
استنلی کی روش در دقایق ۲۰ و ۱+۹۰ برای تیم ذوب آهن در این دیدار گلزنی کرد و سه امتیاز ارزشمند این بازی را برای تیمش به ارمغان آورد.
«اکبر صادقی» هم در دقیقه ۴۰ از روی نقطه پنالتی برای پدیده گلزنی کرد، اما با این گل مانع از شکست تیمش در این دیدار نشد.
نیمه نخست با برتری تیم ذوب آهن شروع شد و آنان مزد برتری خود را در دقیقه ۲۰ گرفتند، در این دقیقه ارسال زیبای «مرتضی تبریزی» در محوطه جریمه به استنلی کی روش رسید و او با ضربه سر توپ را درون دروازه ذوب آهن جای داد و تیمش را پیش انداخت.
در دقیقه ۴۰ توپ ارسالی بازیکنان تیم ذوب آهن در محوطه جریمه به حمید بوحمدان برخورد کرد و داور بلافاصله اعلام خطای پنالتی کرد که اکبر صادقی این ضربه را به گل تبدیل کرد و بازی را به تساوی کشاند.
در دقیقه ۱+۹۰ ارسال «ربیع عطایا» بازیکن تیم ذوب آهن که از سمت راست به سمت دروازه تیم پدیده نفوذ کرد به کی روش استنلی رسید و این بازیکن با ضربه سر زیبا دومین گل خود و تیمش را درون دروازه پدیده جای داد و سه امتیاز ارزشمند این بازی را برای تیمش به ارمغان آورد.
مسئولان تیم پدیده مشهد پیش ازاعزام این تیم به اصفهان، شش بازیکن این تیم را از اردوی تیم کنار گذاشتند که دراین بین نام «محمد قاضی» بهترین گلزن و «محمدرضا خلعتبری» هافبک بازیسازشان دیده می شد.
پارس جنوبی ۱- تراکتور سازی ۱
دیدار تیم های فوتبال پارس جنوبی جم و تراکتورسازی تبریزهم با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
پارس جنوبی در ورزشگاه تختی جم میزبان تراکتورسازی تبریز بود که این رقابت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
پارس جنوبی که برای حفظ شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، نیاز مبرمی به پیروزی داشت در این دیدار با انگیزه بالایی کار را آغاز کرد و در همان دقیقه دوم «امید سینگ» با ضربه آزادی تماشایی که البته با اشتباه دروازه بان تراکتورسازی همراه شد، گل نخست را به ثمر رساند.
در نیمه دوم، بازیکنان تراکتورسازی که نمی‌خواستند با شکست زمین را ترک کردند بر حملات خود افزوده و در دقیقه ۶۲ «احسان پهلوان» با شوتی زیبا گل تساوی را به ثمر رساند.در نهایت این رقابت سخت و نفس گیر برنده نداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما