شناسهٔ خبر: 24286755 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| ۲۰ درصد مشترکان روستایی خراسان جنوبی ۲ برابر حد مجاز آب مصرف می‌کنند‌

R7799/P1377/S6,56/CT11

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمان پیک مصرف ۴۶۰روستا در استان آبرسانی به وسیله تانکر انجام می‌شود، گفت: ۲۰ درصد از مشترکان ما دو برابر از حد مجاز آب مصرف می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی صفوی نژاد امشب در دیدار مشاور وزیر نیرو با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی هزار و 749 روستا دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد 946 روستا تحت پوشش  آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با بیان اینکه از هزار و 749 روستا در خراسان جنوبی تعداد 918 روستا بالای 20 خانوار است که 733 روستا تحت پوشش آبرسانی آب و فاضلاب روستایی است، افزود: امسال اعتبار از صندوق توسعه ملی 19 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که برای 35 مجتمع آبرسانی در خراسان جنوبی تخصیص یافت.

مدیر عامل  شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در سال 96 تعداد 20 درصد از مشترکان ما دو برابر الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند و 76 درصد به اندازه آب مصرف می‌کنند و در زمان پیک مصرف تعداد 460 روستا با تانکر آبرسانی و در زمان عادی بیش از 400 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در حوزه برق در خراسان جنوبی مشکل خاصی وجود ندارد و روستاهای بالای 10 خانوار برق دارند.

محمد ابراهیم شرکاء افزود: در حال حاضر در کیفیت برق در استان کار می‌شود و در بخش خاموشی‌ها در خراسان جنوبی ناچیز است و در بخش برق خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که حرف برای گفتن دارد و در بخش انرژی های تجدید پذیر در خراسان جنوبی تاکنون بالغ بر 254 مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما