شناسهٔ خبر: 24286701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آیت‌الله مکارم شیرازی:

دراویش جنایتکار کار داعش را انجام دادند

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر ضرورت برخورد سریع و قاطع با آشوبگران تهران، تأکید کرد: بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی، اجتماعی و اخلاق در می‌آورد که یک نمونه آن حادثه تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در درس خارج در مسجد اعظم قم برگزار شد، با ‌اشاره به آشوبگری عده‌ای در خیاباk پاسداران تهران، گفت: حادثه‌ای که اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از مأموران انتظامی و بسیجی و تخریب اموال مردم شد، موجب تأسف شدید است.
وی افزود: ما به روح همه این شهدا درود می‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان جان خود را به وسیله عده‌ای از دراویش گمراه از دست داده‌اند، مسئله مهم اینجا است که بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی، اجتماعی و اخلاقی در می‌آورد که یک نمونه آن حادثه اخیر تهران است.
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: تا کنون این جنایت در کشور ما سابقه نداشت که تبهکاری سوار اتوبوس شود و مردم بیگناه و مدافع امنیت را زیر گرفته و به شهادت برساند، این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود در کشور ثبت کردند.
استاد درس خارج حوزه ادامه داد: کار آنها در واقع کار داعشی‌ها بود، داعشی‌ها وهابیان گمراهی هستند که طرفداران توحید کاذب به شمار می‌روند و همه را غیر از خود کافر دانسته و خون آنها را مباح می‌دانند، طرفداران عرفان کاذب نیز غیر از خود را باطل می‌شمارند.
این مرجع تقلید تأکید کرد: امیدواریم مسئولان وقتی می‌خواهند درباره آنها صحبت کنند، مراقب تعبیرات خود باشند و سخنی نگویند که بر خلاف آموزه‌های اسلامی باشد و نتیجه معکوس دهد و نیز امیدواریم این تبهکاران هرچه زودتر به سزای اعمالشان برسند.

نظر شما