شناسهٔ خبر: 24286696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تخلیه روستاهای مرزنشین به ضرر مردم و دولت است | بیش از ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی آب آشامیدنی ندارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تخلیه روستاهای مرزنشین هم به ضرر مردم و هم به ضرر دولت است و تخلیه روستاها و حاشیه نشینی در شهرها برای ارزش های معنوی مردم آسیب دارد و برای دولت نیز مشکل ایجاد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امشب در دیدار با مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران اظهار داشت: امروز هر چه که وجود دارد از ایثار و ازخودگذشتگی کسانی است که انسان های شایسته انجام دادند و این فرصت ها به دست ما رسیده است.

وی گفت: صحنه زندگی همواره یک صحنه پیکار بوده است، پیکار در درون با نفس، در برون با طبیعت و در جوامع بشری با متجاوزان می باشد و جهاد و ایثار نیز در تمام این صحنه ها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: به طور قطع بعد از فرصت هایی که ایثارگران برای ما ایجاد کردند باید بر اساس آرمان های انقلاب و با همت و تلاش درست عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: آن جبهه و جهاد در شغل کسی است که کار خود را هدفمند و براساس آرمان های انقلاب انجام دهد، شغل هر انسانی که در کارش قصد قربت کند می تواند عبادت باشد.

وی با بیان اینکه فرصت های مسؤولیت برای انسان در نظام اسلامی، فرصت های رشد و کمال معنوی است، افزود: امروز جبهه عدالت خواهی اربعین در مقابل استکبار جهانی یک موضع شفافی پیدا کرده و عدالت خواهانی که مسلمان نیستند اما انگیزه دارند در این جبهه شرکت و در مقابل متجاوزان ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی به ظاهر استان کویری است ولی خشکسالی های اخیر معضل جدیدی را ایجاد کرده و بیش از 400 روستا در استان افزون بر آب کشاورزی، آب برای خوردن نیز ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: اکثر روستاهای استان از صنعت و کشاورزی محروم هستند و معادن نیز اکثر مواقع به صورت خام صادر می شود و چیزی از آن نصیب مردم و روستاییان نمی شود.

وی با بیان اینکه گزارشات تکان دهنده ای می رسد و این گزارشات نشان می دهد که بسیاری از روستاییان و مردم با یارانه زندگی می کنند، افزود: تخلیه روستاهای مرزنشین هم به ضرر مردم و هم به ضرر دولت است و تخلیه روستاها و حاشیه نشینی در شهرها برای ارزش های معنوی مردم آسیب دارد و برای دولت نیز مشکل ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از مناطق استان به دلیل برداشت های بی رویه مشکلات اصولی ایجاد شده و سفره های زیرزمینی خالی شده است، این خالی شدن سفره های زیرزمینی اثرات منفی ایجاده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: هرچند خراسان جنوبی از داشتن آب محروم است اما این استان از باد و آفتاب برخوردار می باشد و می توان در جهت تولید برق از آن استفاده کرد./880/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما