شناسهٔ خبر: 24286507 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

حسینی دربی ۸۶ را از دست داد
 سید حسین حسینی با دریافت کارت زرد برابر فولاد خوزستان از بازی بعدی تیمش محروم شد و به این ترتیب در دربی ۸۶ پایتخت حضور ندارد.حسینی بعد از دریافت کارت، به مشاجره با فرشید باقری پرداخت و احتمال درگیری فیزیکی بین دو بازیکن هم وجود داشت که امید ابراهیمی مانع این کار شد.با این حساب احتمالا مهدی رحمتی بار دیگر به ترکیب اصلی تیمش در دربی بازمی‌گردد.
مهاجری: بازیکنانم جوانمردانه بازی کردند
سرمربی تیم فوتبال پدیده با اینکه تیمش شکست خورده است اما از عملکرد بازیکنانش رضایت دارد. رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد در نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن گفت: به تیم ذوب آهن بابت برد تبریک می‌گویم. امیدوارم که در ادامه کارشان هم موفق باشند. با وجود همه مشکلاتی که داشتیم، بازیکنانم جوانمردانه بازی کردند اما متاسفانه در دقیقه ۹۴ گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم.او ادامه داد: ما روزهایی باختیم که تیم در اعتصاب بود. با این حال از همین عملکرد تیم هم راضی هستم. بازیکنانم مردانه جنگیدند. با اینکه گل اول را دریافت کردیم اما توانستیم به بازی برگردیم و بازی را به تساوی بکشانیم. تفاوت ما با ذوب آهن در روزهایی بود که تیم ما به هر علتی در اعتصاب بود. ذوب آهن یکی از تیم‌های خوب ایران است که عملکرد تیمی فوق‌العاده‌ای دارد.سرمربی پدیده در مورد دروازه‌بان‌های تیمش هم بیان کرد: ما دو دروازه‌بان خوب در اختیار داریم. دروازه‌بان امروزمان هم بازیکن جوان و آینده‌داری است که عملکرد خوبی داشته است.
تمرین با نشاط تیم ملی فوتبال
پس از پایان روز نخست هفته ۲۴ لیگ برتر، تمرین ریکاوری تیم ملی فوتبال برگزار شد. این تمرین از ساعت ۱۴:۳۰ بعداز ظهر دیروز در ساختمان PEC برگزار شد و ملی‌پوشان مدنظر کادر فنی تیم ملی در این تمرین به بازیابی بدنی و ذهنی خود پرداختند.تمرین امروز از بخش‌های مختلف و متنوعی با توجه به اهداف تمرینی از پیش تعیین تشکیل شده بود و بازیکنان در جریان این تمرین با نشاط آنها را اجرا کردند.
ازبکستان ریاست اتحادیه فدراسیون‌های فوتبال آسیای مرکزی
یک ازبکستانی رئیس‌اتحادیه فدراسیون‌های فوتبال آسیای مرکزی شد. کنگره اتحادیه فدراسیون‌های فوتبال آسیای مرکزی با محوریت انتخاب ریاست این فدراسیون برگزار شد که امید احمدجانف به عنوان رئیس‌فدراسیون این منطقه انتخاب شد.احمد جانف رئیس‌کمیته ملی المپیک ازبکستان و نایب‌رئیس‌فدراسیون این کشور است. در این جلسه مسئولانی از کشورهای ایران، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان و همچنین مهمان‌هایی از کره جنوبی و قطر حضور داشتند.از ایران علاوه‌بر علی کفاشیان، مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران نیز حضور داشت.رئیس‌قبلی این منطقه نیز فردی از فدراسیون فوتبال ازبکستان بود.
توصیه فغانی به کمیته داوران درباره داور دربی
 دربی ۸۶ سرخابی‌های پایتخت در حالی پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که موعود بنیادی‌فر و علیرضا فغانی دو گزینه اصلی قضاوت در این دیدار هستند.با توجه به حضور جیانی اینفانتینو در ایران و تماشای داربی و همچنین مشکلات اخیر داوری ایران، کار برای قضاوت این دیدار سخت خواهد شد. این دو مورد، اصلی‌ترین دلیل قرار گرفتن نام فغانی در لیست گزینه‌های داوری در این دیدار است. البته علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران درباره قضاوتش درشهرآورد هشتاد و ششم اظهار کرد: نمی‌دانم به چه کسی این مسئولیت واگذار خواهد شد اما به دلیل حضور ریاست فیفا و تماشای این دیدار، به کمیته داوران توصیه کردم که داوران جوان را انتخاب کنند تا دیده شوند.
گزینه اصلی قضاوت بازی برگشت استقلال و پرسپولیس اما موعود بنیادی‌فر است. داور ۳۲ ساله و اهل چهارمحال و بختیاری که از سال ۸۱ کار داوری خود را آغاز کرده است. بنیادی‌فر در سال ۸۹ موفق به دریافت درجه ملی داوری شد و از سال ۹۰ قضاوت در لیگ برتر را تجربه کرد. وی از سال ۲۰۱۳ نیز فعالیت بین‌المللی خود را آغاز کرده است. او تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در رشته تربیت بدنی به پایان رسانده و به عنوان دبیر ورزش مشغول به فعالیت است.
این داور جوان همچنین ۸۵ بار توانسته در سطح‌های مختلف فوتبال ایران قضاوت کند و در ۱۷ بازی بین‌المللی را سوت زده است. قضاوت دیدار دو تیم بنگلور هند و ترانسپورت یونایتد در مرحله مقدماتی رقابت‌های ای.اف.سی کاپ ۲۰۱۸ را نیز موعود بنیادی‌فر و کمک‌های ایرانی‌اش به عهده داشتند.بنیادی‌فر در این فصل نیز، هشت بار سوت زده است که دو بار برای استقلال در هفته‌های اول و نوزدهم برابر صنعت نفت و سایپا و یک بار برای پرسپولیس در هفته شانزدهم برابر فولاد قضاوت کرده است.
آرین روبن ستاره بعدی لیگ ستارگان قطر
ستاره هلندی بایرن مونیخ بعد از پایان قراردادش با این تیم راهی لیگ ستارگان قطر می‌شود. لیگ ستارگان قطر مدت‌هاست که به مکانی برای حضور بازیکنان بزرگ فوتبال جهان تبدیل شده است، البته بازیکنانی که سال‌های پایانی فوتبال خود را پشت سر می‌گذارند.ژاوی هرناندز و وسلی اسنایدر، دو بازیکن بزرگ و فراموش نشدنی فوتبال اروپا هستند که در حال‌ حاضر در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کنند و اتفاقا هر دو بازیکن با بازیکنان ایرانی هم هم بازی هستند.روزنامه الرای قطر از حضور یک ستاره بزرگ دیگر در لیگ ستارگان سخن به میان آورد. به نوشته این روزنامه قطری، آرین روبن با وجود اینکه از لیگ چین با پیشنهادهای خوبی مواجه شده اما می‌خواهد در لیگ ستارگان قطر بازی کند.قرارداد روبن با بایرن مونیخ تابستان سال جاری به پایان می‌رسد و بسیار بعید است که با توجه به سن و سالی که این بازیکن دارد قراردادش تمدید شود.روبن با بایرن مونیخ افتخارات و عناوین زیادی به دست آورده است. او سه گانه را با باواریای‌ها فتح کرده، هم‌چنانکه با تیم‌ ‌ملی فوتبال هلند نایب قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه دارد.
ساغلام: تراکتور در حال عبور از یک دوره پرفشار
ارطغرول ساغلام بعد از تساوی یک بر یک مقابل پارس جنوبی جم گفت: بار دیگر به خاطر حادثه هوایی که رخ داد تسلیت می‌گویم و از خداوند طلب رحمت وبرای بازماندگان طلب صبر می‌کنم.وی ادامه داد: ما از یک دوره پر فشار در حال عبور هستیم هر ۴ روز یک بار بازی می‌کنیم و مجبور هستیم این دوره را با یک کادر محدودی اداره کنیم. و تعویض‌ها و تغییرات زیادی نمی‌توانیم داشته باشیم و طبیعتا تیممان کمی خسته می‌شود. ۴ روز دیگر باز هم مسابقه داریم.سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد:‌ در حالت کلی از بازیکنانم راضی هستم، از عملکرد آنها در دیدار مقابل الاهلی و الغرافه هم رضایت دارم؛ الاهلی و الغرافه تیم‌های سخت و قدرتمندی بودند با این وجود درصد مالکیت توپ ما مقابل آنها خوب بود.ساغلام افزود: در نیمه دوم کاملاً ما فوتبال بازی کردیم از تیمم راضی هستم باید قبول کنیم این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بوده و بازیکنان خوبی را سال قبل از دست داده است. متاسفانه شرایط ما به گونه‌ای نیست که حریفان را در لیگ و آسیا تحت فشار قرار دهیم. قبل از حضور ما تراکتورسازی در ۴ بازی قبلی فقط یک امتیاز گرفته بود که از نظر روحی اُفت شدیدی داشتند، اما از بازیکنانم ممنون هستم که در مدت کوتاهی واکنش خوبی نشان دادند و ضعف و ناکارآمدی‌ها را از پیش روی خود برداشتند و شروع به خوب فوتبال بازی کردن کردند. یعنی وقتی نگاه می‌کنیم ما 4 بازی در لیگ انجام دادیم که 3 بازی خارج از خانه بوده است؛ 2 بازی در آسیا هم خارج از خانه بود.
محکومیت نفت آبادان و سپاهان به بازی در یک زمین بی‌طرف
کمیته انضباطی آرای خود را درباره تیم‌های لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل صادر کرد.
*دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان و پرسپولیس برگزار و از سوی تماشاگران تیم صنعت نفت آبادان تخلفاتی مبنی بر پرتاب ترقه و سنگ و انداختن بطری و لیزر صوت گرفت. تیم صنعت نفت آبادان به برگزاری یک دیدار خانگی در زمین بی‌طرف به غیر از استان میزبان و میهمان به تشخیص و تعیین کمیته برگزار‌کننده مسابقات محکوم شد.(این رای قطعی است)
*به دلیل تخلف بختیاری زاده، مربی دروازبانهای تیم فولاد خوزستان در دیدار برابر استقلال خوزستان، وی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.(این رای قطعی است)
*دیدار تیم‌های استقلال تهران و سپید رود رشت برگزار شد. به دلیل تخلفات تماشاگران تیم استقلال تهران مبنی بر سردادن شعار زننده از سوی تماشاگران، این تیم به پرداخت 100میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد..(این رای قطعی است)
*تیم سپیدرود رشت به دلیل درگیری هواداران تیمش به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.(این رای قطعی است)با توجه به میهمان بودن تیم سپیدرود رشت و گزارش ناظر و داور بازی و همچنین سابقه موجود، به این تیم اخطار داده می‌شود چنانچه در بازی‌های بعدی تخلفی از سوی تماشاگران تیم منتسب رخ دهد، این تیم با تنبیهات شدیدتری مواجه خواهند شد.
*تیم سپاهان اصفهان به خاطر پرتاب نارنجک از سوی تماشاگرانش به انجام یک بازی خانگی در زمین بی‌طرف غیر از استان میزبان و میهمان به تشخیص و تعیین کمیته برگزار‌کننده مسابقات محکوم شد.(این رای قابل تجدید نظر است)
* در مسابقه تیم‌های سایپا تهران و ذوب آهن اصفهان از سوی امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان تخلفاتی مبنی بر درگیری و اعتراض به داور که منجر به اخراجش شد، رخ داد. وی به تذکر کتبی و پرداخت30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.(این رای قطعی است)

نظر شما