شناسهٔ خبر: 24285997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی:

شرایط برای افزایش حضور گردشگران در استان مرکزی فراهم شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه توریسم در استان مرکزی وجود دارد، بایستی شرایط برای افزایش حضور گردشگران در این استان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده روز شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز۹۷ استان مرکزی در اراک، با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده اظهار داشت: جمع بندی و تصمیمات نهایی این جلسه حداکثر تا دو روز دیگر به مسئولان، ادارات و مجموعه های وظیفه مند در برنامه های نوروزی ابلاغ می گردد و تا پایان سال حداقل هفته ای یک جلسه برگزار می شود.

وی افزود: ایام نوروز فرصت استراحت مناسبی پس از گذراندن یک سال تلاش و زحمت محسوب می شود که باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا در این ایام به بهترین نحو ممکن خدمات ارائه دهیم و سلامت عمومی را از هر جهت تضمین کنیم، همچنین استان مرکزی با دارا بودن ظرفیت های بسیار برای جذب گردشگر باید از قالب استانی عبوری به یک استان مقصدی برای مسافران تبدیل شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تصادفات در ایام نوروز و آخرین روزهای شهریور ماه به ثبت می رسد که اگر بتوانیم با اقداماتی بسیجی وار از بروز حوادث ناگوار در این ایام جلوگیری کنیم خدمتی بزرگ محسوب می شود.

آقازاده تصریح کرد: کاهش آمار میزان تلفات یکی از اصلی ترین اهداف ستاد نوروز تلقی می شود که در این راستا باید تمامی امکانات ممکن را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم و به دنبال این مباحث موضوعات امنیتی نیز در شورای تامین مورد بررسی قرار می گیرد، همچنین در این جلسه مصوب شد تا جاده بروجرد به توره برای ایام نوروز به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: فرماندارن موظف هستند مشکلات مجتمع های بین راهی حوزه خود را برطرف کنند و درصورت نیاز مشکلات را به مرکز اطلاع دهند، همچنین فعالیت ستاد تنظیم بازار و تعزیرات نیز برای کنترل قیمت ها آغاز شده و درخواست داریم که در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی نیز در راستای کنترل قیمت هتل ها و مجامع سکونتی مسافران اقدام کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: از مجموعه شهرداری ها درخواست داریم که به نظافت معابر و زیباسازی فضای شهری توجه ویژه ای داشته باشند و از شهرداری اراک درخواست داریم مرکز استان را نمونه ای برای سایر شهرستان ها قرار دهند، همچنین باید در برگزاری مراسمات ابتکار عمل لازم را به کار گیریم تا نوروزی پرنشاط برای مردم به ارمغان آوریم.

آقازاده بیان کرد: برگزاری جنگ های شادی و سایر برنامه های شاد در دستور کار نوروزی ما قرار دارد تا نوروزی خاطره انگیز برای مردم استان و مسافران استان مرکزی به وجود آوریم، از ادارات و ارگان های مربوطه درخواست داریم تا لیست اعضای کشیک نوروزی را با درج مشخصات کامل و شماره صحیح در دسترس قرار دهند و از اعضای شیفت نوروزی درخواست داریم بر سر پست خود حضور یابند.

وی ابراز داشت: مسئله آمبولانس جسد بر برای وقوع حوادث و سوانح رانندگی نیز مورد رسیدگی قرار می گیرد، همچنین تمامی پروژه های عمرانی بیرون شهری و درون شهری که تا پایان سال به اتمام نمی رسند باید برای ایام نوروز فضا را از آلودگی های منظری پاکسازی کنند و هیچگونه مصالح ساختمانی در فضای شهر وجود نداشته باشد.

نظر شما