شناسهٔ خبر: 24285865 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اهر؛

پرداخت ۲۸ میلیارد ریال بیمه بیکاری به ۲۵۰ نفر در اهر

رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اهر گفت: ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری به ۲۵۰ نفر در طی سال جاری پرداخت کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -
به گزارش آناج به نقل از تسنیم ، ولی فتحی عصر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه روزانه حدود 1100 نفر به شعبه تأمین اجتماعی اهر مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: ولی در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و تلاش همکاران تعداد مراجعه‌کنندگان در طول به 900 نفر کاهش‌یافته است و از طرفی هم از هرگونه اتلاف وقت ارباب‌رجوع و یا رسیدگی به امور مردم را به زمان دیگری موکول نمی‌شود.
 
وی افزود: هر چه در توان داریم برای روان‌سازی رسیدگی به امورات مردم را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم و وجود کارمندان باسابقه و باتجربه در این شعبه نقطه قوتی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان است.
 
رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اهر به مصوبه اخیر وزارت کشور نیز اشاره کرد و گفت: اگر استفاده از کپی کارت ملی و شناسنامه در ارائه خدمات در ادارات اجرایی شود به‌طور یقین 15 درصد مراجعین تأمین اجتماعی اهر نیز با این نوع سیاست‌گذاری کاهش می‌یابد.
 
فتحی از پرداخت 29 میلیارد تومان مستمری به مستمری‌بگیران در طی 10 ماهه سال جاری در شهرستان اهر خبر داد، تصریح کرد: همچنین 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بیمه بیکاری به 250 نفر در طی سال جاری پرداخت کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم تا پایان سال جاری به بیش از 3.5 میلیارد تومان افزایش یابد.
 
وی بابیان اینکه در طول سال جاری 204 نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی شهرستان اهر به جمع بازنشستگان اضافه‌شده است، گفت: در کنار این‌ها 6 هزار و 766 دفترچه خدمات درمانی تمدید و 3262 دفترچه نیز در این شعبه صادرشده است.
 
رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اهر تأکید کرد: امسال با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی و رکود بازار شاهد بودیم که 2700 نفر به تعداد بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی شهرستان اهر اضافه‌شده است.
 
فتحی همچنین از پرداخت عیدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان اهر از دوازدهم اسفندماه خبر داد و خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی شهرستان اهر از خود چیزی ندارد بلکه ما موظف هستیم تا هر آنچه که سازمان طبق دستورالعمل ابلاغ می‌کند به آن عمل کنیم و عیدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق دستورالعمل با تأمین نقدینگی به‌مرور از دوازدهم اسفندماه به بعد پرداخت می‌شود.
 
نبود نارضایتی نشان از عملکرد شایسته تأمین اجتماعی اهر است
 
زاهد محمودی، فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه امروز آنچه که در مورد تأمین اجتماعی اهر می‌توان گفت نظم و انضباط حاکم در این شعبه است، اظهار داشت: تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها برای دولتمردان مهم است چراکه اگر با روش صحیحی این شعبات اداره نشود منجر به نارضایتی عموم مردم می‌شود.
 
وی ادامه داد: اجرای سیستم دولت الکترونیک در دستگاه‌ها برخی نارضایتی‌های مردم از روند اداری به حداقل رسانده به‌طوری که بنده در طول مدتی که در شهرستان اهر هستیم کسی نبوده تا از تأمین اجتماعی اهر اظهار گلایه و نارضایتی کند شاید برخی نارضایتی وجود داشته باشد اما به قطع یقین نارضایتی از جانب نحوه ارائه خدمات نداشته‌ایم.
 
فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: با اینکه تأمین اجتماعی اهر نسبت به سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها بیشترین مراجعه‌کننده را دارد اما تا به حال موردی ندیده‌ایم که از نحوه ارائه خدمات در این شعبه ناراضی باشد.

نظر شما