شناسهٔ خبر: 24285802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان/ راه شهدا، راه روشن و واضح صراط مستقیم است

خبرگزاری شبستان: دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان با حضور قابل توجه مسئولین و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله علیه السلام کرمان همراه با ضیافت شام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  امشب(5 اسفند) در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان،  گفت: این، محفل شهدایی است که در پیشگاه خدای تعالی با ارزش هستند و جان خود را در این راه فدا کردند و  شهدا در فضیلت ها از هم سبقت می گیرفتند که این فضیلت ها قابل توجه است.

 

وی ادامه داد: اخلاص، فداکاری و اطاعت از ولایت فقیه سه فضیلتی است که شهدا در آنها از یکدیگر سبقت می گرفتند؛ مشخصه این شهدا اطاعت از ولایت فقیه است. این مشخصه قابل بحث و شامل مصادیق فراوانی از شهدا است. راه شهدا؛ راه روشن و واضح صراط مستقیم و راه الهی است. 

 

 

دکتر حمدلله منظری توکلی، رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان هم شهادت را مرگی انتخابی دانست و با بیان اینکه شهادت نوع خاصی از مرگ نیست؛ اظهار داشت: بلکه صفتی از حیات طیبه و معقول انسان است.

 

 

وی ماده اصلی شهادت را حضور در محضر باری تعالی عنوان کرد و تصریح کرد: اینکه «شهید نظر می کند به وجه الله» وقتی است که پرده و حجابی در کار نباشد.

 

منظری توکلی شهادت را یکی از ارزش های الهی دانست که این ارزش باعث ساختن فرهنگ ما است و باید با تمام وجود از آن دفاع و این فرهنگ اصیل را به نسل های آینده منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدای دانشجوی استان در سال 93 اظهار داشت: 139 شهید دانشجو در دفاع مقدس و یک شهید-علی عظیمی-از دانشگاه آزاد رفسنجان در دفاع از حرم تقدیم شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه در این مراسم از سه کتاب حنظله کرمانی(زندگی شهید ناصر فولادی) ماه به خانه می آید(زندگی شهید مهدی عبدالله زاده) و فرهنگ اعلام (زندگی 140 شهید دانشجوی استان) و اپلیکیشین «امتداد عشق» شامل سرگذشت شهدای دانشجو، معرفی مناطق جنگی، سرگذشت شهداء، معرفی بستر اردوهای راهیان نور و معرفی شخصیت سردار سلیمانی با عنوان سردار مقاومت رونمائی می شود.

 

وی برگزاری 15 جام ورزشی ویژه شهدای دانشجو، دیدار با خانواده این شهدا، برگزاری جشنواره ققنوس و... را در راستای برگزاری این کنگره خواند.

 

این کنگره با حضور قابل توجه مسئولین و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله علیه السلام کرمان همراه با ضیافت شام برگزار شد.

 

 

نظر شما