شناسهٔ خبر: 24285619 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح مرکز روان شناسی بیماران نادر/ راه اندازی مشاوره تلفنی بیماران نادر، به زودی

مدیر مرکز خدمات روان شناسی بنیاد بیماری‌های نادر گفت: به زودی مشاوره تلفنی برای بیماران نادر راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی افروز روان شناس، استاد دانشگاه تهران و مدیر مرکز خدمات روان شناسی بنیاد بیماری های نادر عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز خدمات روان شناسی بنیاد بیناری های نادر اظهار کرد: ایران یکی از کشور های پرتوان و موفق در خصوص بیماری های نادر در دنیا محسوب می شود .

افروز ادامه داد: امروزه خدمات روان شناسی در حوزه های مدیریت، ازدواج ، فرزند آوری و غیره حرف اول را می زند، این رشته در دنیا بسیار اهمیت دارد و بیشترین خدمات روان شناسی در حوزه بیمارستانی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه این مرکز کمک بزرگی به بیماران نادر و خانواده های آنها در زمینه روان شناسی و سلامت روح و روان می کند، عنوان کرد: مرکز روان شناسی برای بیماران نادر را در سایر استان های کشور نیز به زودی افتتاح می کنیم و مشاوره روان شناسی تلفنی نیز راه اندازی خواهد شد.

مجموعه عظیم دولت  مانعی برای سپردن کارها به مردم

در ادامه مراسم عبدالله جاسبی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: مشکل مهم جامعه ما سیستمی است که مانع انجام کارها به وسیله مردم شده است.

وی افزود: اگر این کشور بخواهد در حوزه های مختلف توسعه پیدا کند و پیامی به دنیا بدهد، باید کارها را به مردم واگذار کند که تاسیس دانشگاه آزاد از همین نوع بوده است.

جاسبی ادامه داد: در جال حاضر در کشور کارهای بزرگی انجام شده است، مجموعه عظیم دولت  مانعی برای سپردن کارها به مردم است و به نظرم رفع مشکلات با مشارکت مردم انجام شدنی است.

وی با بیان اینکه اگر در هشت سال دفاع مقدس مردم نبودن امکان موفقیت در جنگ نبود، تاکید کرد: تعداد دانشجوبان کشور اکنون به کشورهایی مانند آمریکا رسیده است و بنیاد هایی مانند بیماری های نادر به صورت مردمی اداره می شود.

جاسبی گفت: اگر دولت ۱۵ درصد از بودجه خود را به نهادهای مردمی بدهد نتیجه ای چند برابری می گیرد .


انتهای پیام/

نظر شما