شناسهٔ خبر: 24285358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیل راهی مناطق عملیاتی شد

R41374/P1377/S6,49/CT11

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اردبیل گفت: با آغاز عملیات فرهنگی راهیان نور نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیل راهی مناطق عملیاتی کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سرهنگ حسن دهقانی عصر امروز در آئین بدرقه کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار داشت: با آغاز عملیات فرهنگی راهیان نور نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیل راهی مناطق عملیاتی کشور شد تا شرکت‌کنندگان در این کاروان‌ها با رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

وی افزود: در قالب این کاروان 390 نفر دانش‌‌آموز در قالب 8 اتوبوس راهی مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور شدند تا در مدت حضور خود در این مناطق از مناطق عملیاتی اروندکنار، شلمچه‌، طلائیه، هویزه، دهلاویه و فکه بازدید کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اردبیل تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعزام این کاروان‌ها در دو بخش خواهران و برادران تا 15 اسفندماه امسال به مناطق عملیاتی جنوب کشور ادامه خواهد داشت که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا بتوانیم شاهد اعزام هر چه بهتر دانش‌آموزان به این مناطق باشیم.

دهقانی حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی را فرصتی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آنها دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه اقدامات فرهنگسازی و نهادینه کردن آرمان‌ها و ازش‌های شهدا در بین این قشر می‌تواند تاثیرگذاری بسزایی داشته باشد تلاش می‌شود تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی به این مهم دست یابیم.

وی ادامه راه شهدا را هدف از اعزام دانش‌آموزان به سرزمین‌های نور دانست و گفت: شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و باید تلاش کنیم با الگوگیری از این شهدای والامقام و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های آنها قدردانی خود را از تلاش‌ها و ایثارگری‌های آنها نشان داده و زمینه‌ساز ترویج ارزش‌ها و اهداف آنها در جامعه شویم.

انتهای پیام/ش

نظر شما