شناسهٔ خبر: 24285351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنندج| ۳۵۴۴ پرونده قاچاق کالا در کردستان تشکیل شد

R7848/P1377/S6,66/CT7

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال سه هزار و ۵۴۴ فقره پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عصر امروز یازدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در استانداری کردستان برگزار شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در این جلسه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی علی‌رغم کمبود نیروی انسانی در یکی دو سال اخیر عملکرد خوبی داشته است.

نجیم حسینی افزود: در چهار شهرستان مریوان، قروه، بیجار و کامیاران رئیس شعبه از استان‌های دیگر جذب و مستقر کرده‌ایم.

وی گفت: در سال گذشته 275 فقره پرونده قاچاق در شعبه تجدید نظر و امسال نیز 428 فقره پرونده رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان با بیان اینکه میزان وصولی پرونده‌های قاچاق 11 میلیارد تومان است، تصریح کرد: در 11 ماهه نخست امسال سه هزار و 544 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که سه هزار و 582 پرونده مختومه شده است.

سنندج| آزمایشگاه نمونه‌برداری مشتقات نفتی در مرز باشماق مریوان مستقر است

مدیرکل استاندارد استان کردستان نیز در ادامه با بیان اینکه باید نمونه‌برداری از مشتقات نفتی (سوخت) کما فی سابق انجام شود، اظهار داشت: براساس دستورالعملی که قبلاً از طرف گمرک به استاندارد ابلاغ شده می‌بایست نمونه‌برداری از مشتقات نفتی توسط استاندارد انجام می‌گرفت که استاندارد زیر بار این مصوبه نرفت و از گمرک درخواست کرد با برگزاری جلسات تجدید نظر صورت بگیرد.

منصور لهونیان افزود: برای تسهیل در صادرات و واردات آزمایشگاه نمونه‌برداری مشتقات نفتی در مرز باشماق مریوان مستقر و شروع به کار کرده و انتظار داریم نمونه‌هایی که در مرز برداشت می‌شود تا جایی که امکان دارد به این آزمایشگاه ارسال و از ارسال به خارج استان خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: هر شرکت دیگری بخواهد آزمایشگاه در مرز مستقر کند باید تایید صلاحیت شود و از آنجا که آزمایشگاهی که در مرز مستقر شده درآمد آنچنانی از خدمات مرزی ندارد و میزان نمونه‌های مرز جوابگوی سرمایه‌گذاری نیست، انتظار داریم که مجوز دیگری در مرز صادر نشود چراکه کیفیت خدمات با توجه به عدم بازار مناسب دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما