شناسهٔ خبر: 24285237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک مطرح شد؛

وضعیت درختان اراک از آنفولانزای اخیر هم حادتر است/نبود کمیته رفع موانع بهره‌وری در دستگاه های اجرایی

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه وضعیت درختان اراک از آنفولانزای اخیر هم حادتر است، گفت: به دلیل اینکه سال‌های قبل کار هرس، سم‌پاشی و تغذیه درختان به خوبی انجام نشده است اکثر درختان اراک آفت زده شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ کاوه فلاک افلاکی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با تبریک روز مهندس گفت: ۵ اسفندماه ماه به پاس خدمت ارزشمند خواجه نصیرالدین طوسی تحت عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.

فلک افلاکی اظهار کرد: با تصویب لایحه بودجه سال آینده شهرداری اراک، کار شورای اسلامی به روال قبل برگشته است.

عده‌ای به دنبال کم‌رنگ کردن نقش شوراها در تصیم گیری‌ها هستند

وی افزود: برخی به دنبال کم رنگ کردن نقش شوراها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها هستند، در حالیکه شوراها بر اساس قانون تکشیل شده اند و در قانون برای آنها وظایف تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: براساس تصمیمات قانون‌گذار استانداران، فرمانداران، بخشدران و سایر مدیران دولتی ملزم به رعایت تصمیمات شورای شهر هستند.

شهردار کلانشهر اراک:

وضعیت درختان اراک از آنفولانزای اخیر هم حادتر است

داوود تاجران، شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه وضعیت درختان اراک از آنفولانزای اخیر هم حادتر است، گفت: به دلیل اینکه سال های قبل کار هرس، سم‌پاشی و تغذیه درختان به خوبی انجام نشده است اکثر درختان اراک آفت زده شده اند و اگر به آنها رسیدگی نشود تهدید بزرگی برای فضای سبز اراک خواهد بود.

تاجران با تاکید بر اینکه کار هرس و جوان سازی درختان توسط اکیپ های مختلفی در حال انجام است، اظهار کرد: از شهروندان و سازمان های مردم نهاد انتظار داریم با صبر و شکیبایی بیشتر اجازه دهند شهرداری این اقدامات را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سابقه ۴۰ سال مدیریتم را به عنوان آبرو گرو گذاشته ام تا کار هرس درختان را انجام بدهم، ادامه داد: اجازه بدهیم کار انجام شود اگر نتیجه مناسب را در فصل بهار نداشت پیگیر خطاهای صورت گرفته در این زمینه باشیم.

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه بیشتر وقت شهرداری صرف پاسخ به ایرادات و انتقادات از برنامه می‌شود، افزود: هر کاری که شهرداری آغاز می کند با مسائل و مباحث مختلفی روبه رو می شود که این موضوعات توان اجرای به موقع را از شهرداری گرفته است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

انتقاد سازمان های مردم نهاد از شهرداری اراک علمی و منطقی نیست

ایرج رضایی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه انتقادهایی که از عملکرد شهرداری صورت می گیرد توسط برخی از مردم و سازمان های مردم نهاد منطقی و علمی نیست، گفت: از زمانی که شهرداری کار هرس درختان را آغاز کرده است عده ای انتقاداتی داشته اند که اکثر این انتقادها بر پایه علمی نبوده است.

رضایی اظهار کرد: در صورت انتقاد از هر اقدامی بهتر است راهکارهای علمی اثرگذار برای آن نیز مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه هرس درختان به واسطه احیای فضای سبز شهری در حال انجام است، بیان کرد: وظیفه همه است تا به شهرداری کمک کنند، فضای سبزی شهری را شاداب و با نشاط کند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

نبود کمیته رفع موانع بهره‌وری در دستگاه های اجرایی

آجرلو، عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک به اهمیت توجه به موضوع بهره‌وری در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که در بخش های مختلف گربیان گیر کشور است ناشی از عدم توجه به موضوع بهره‌وری است.

وی اظهار کرد: برای موفقیت در حوزه‌های مختلف لازم است به موضوع بهره‌وری توجه جدی‌تری داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه جای کمیته رفع موانع بهره‌وری در دستگاه ها خالی است، گفت: تشکیل این کمیته کمک می کند از منابع و امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های مختلف است به نحوه شایسته‌تری بهره برد.

در این جلسه نامه‌های واصله و اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و بحث جمع آوری عوارض سالیانه و بهای خدمات کسب به اتاق اصناف به تصویب اعضا نرسید.

٣٠ دقیقه پایانی صحن غیر علنی برگزار شد. 

 

انتهای پیام/

نظر شما