شناسهٔ خبر: 24285174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

علت سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج باید روشن شود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج هر عاملی دارد چه فنی و چه شرایط جوی، هر عاملی دارد باید روشن شود تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، عصر امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح، سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی، نیروهای امدادی، خلبانان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم مراسم یادبود جانباختگان هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج در مصلی امام خمینی(ره) شهر یاسوج برگزار شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه باید بدانیم آیا باز هم باید شاهد این حوادث باشیم، اظهار کرد: حضور گسترده مردم همیشه غرورانگیز بوده و مرحمی بر قلب سوخته بازماندگان است و من از جانب همه مسوولان از شما مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دنیا محبت‌ها و محنت‌ها را در کنار هم داشته و حادثه یک غیرت ورزی را نیز در کنار خود داشت چرا که همه ابراز آمادگی کردند و برای جستجو و انتقال در بدترین شرایط آمدند. اما حادثه یک غیرت‌ورزی هم داشت که همه ابراز کردند که از کوه بالا بروند و ابدان آن‌ها را پایین بیاورند که این جدیت و غیرت بسیار زیبا بود و بر دست کسانی که در سرمانی بالای ۳۰ درجه رفتند تا ابدان مطهر آن‌ها را بیاورند بوسه می‌زنم چرا که جان خود را در معرض حادثه قرار دادند و مسوولان هم همت به خرج دادند که تا پایان باید همین گونه باشند. آمدند تا آلام کاهش یابد و این جدیت و غیرت زیبا بود و همه نهادهای امدادی آمدند و هم اینک امدادگران آماده اند تا فرصتی یافته و برای جستجوی پیکرها اقدام کنند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف این حادثه پرداخت و گفت: نزدیک ظهر بود که همه شنیدیم هواپیمای یاسوج سقوط کرد و سراپای وجود همه ما اضطراب شد و برای ما فرقی نداشت که چه کسی در هواپیما بوده است چرا که همه فرزندان این آب و خاک هستند.

اظهارات غیرتخصصی در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج کار زشتی بود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدادی از این استان و تعدادی از استان‌های دیگر در این سانحه جان باختند و همه تفاوتی بین آن‌ها قائل نشدیم چرا که قلب‌ها پر سوز بود و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف پیام دادند و تسلیت گفتند.

ملک‌حسینی بیان کرد: زشت بود و شرم‌آور بود هر کس متخصص نبود نظریه داد و قلب‌های پدران و مادران را جریحه‌دار کرد برای این که رسانه پر فروش و پر بیننده شود اصلا نیاز به تحریک نداشت چرا که همه پای کار بودند چرا با نظریه پردازی غلط برخی حرف‌ها زده شد.

این استاد برجسته حوزه افزود: من که طلبه‌ام چه تخصصی دارم که در مورد این حادثه بدهم که برخی حرف‌ها قلب‌ها را جریحه‌دار کرد و فشرد اما این خانواده‌ها متانت و صبر داشتند و تسلیم قضای الهی شدند و این صبر خجالت کشیدم و محبت خانواده‌ها به من صبر داد.

مراسم یادبود جانباختگان (2)

وی با بیان اینکه مسئولان باید حق مردم را ادا کنند، گفت: حق این مردم بازگشت بدنها نیست، دیه نیست و حق مردم این است که انسان شناخته شوند و هر حرمتی که برای نشست و برخاست و پروازشان لازم است برای آنها گذاشته شود و اصول باید چنان باشد که حقی از مردم ضایع نشود و رئیس جمهور محترم، این حق ملت ایران است که این مسئله به دقت تا پایان پیگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نباید شاهد چنین مساله‌هایی باشیم و مردم چنین مطالبه‌ای از مسوولان دارند.

وی در ادامه به حادثه و عبرت اشاره کرد و گفت: این جهان جهان ابتلا است و تنها برای عده‌ای نیست و همه به حادثه‌های گوناگون امتحان می‌شوند که نباید در مواقع سختی حرف آن چنانی زده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: پول‌ها، بدن‌ها و فرزندان نقص پیدا می‌کنند و می‌میرند که باید برای همه این‌ها آماده بود لذا موجودی خوب است که در بلاها و سختی‌ها رشد پیدا کند چرا که جهان جهان بلاست و مکتب ما مکتب آموزشی است که همه می‌میریم و باید برای مرگ خود و دیگران آماده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نوبت به همه ما می‌رسد و خدا هیچ وعده‌ای به کسی برای زنده ماندن نداده است که باید آماده برای مرگ باشیم و درست بمیریم که انشاالله آخر عمل صالح آن‌ها در فرودگاه تهران در این صبح نماز صبحشان بوده باشد.

وی با بیان اینکه باید چگونگی حادثه نیز مشخص شود، تصریح کرد: هر عاملی دارد چه فنی و چه شرایط جوی هر عاملی دارد باید روشن شود تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

مسئولین تا پیکرها به خانه ها برگردد از هیچ تلاشی فروگزاری نکنند

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: حادثه تلخ بود و هیچکس تفاوتی بین هم استانی خود و جانباختگان دیگر استانها قائل نشد.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: لذت می برم از این همه عشق و اخلاص که اینان برای نجات جان نرفته اند بلکه برای یافتن پیکر رفته امد اما جان خود را در معرض حادثه قرار می دهند.

وی افزود: مسئولین تا پیکرها به خانه ها برگردد از هیچ تلاشی فروگزاری نکنند.

آیت الله ملک حسینی بیان داشت: در این مسئله یک چیز بسیار مهم است و آن اینکه بدانیم نظریه غلطی راجع به پرواز ندهیم چرا که انسان را مبتلای به دروغ و تهمت و غیبت می کند. دنیا دنیای بلا است باید برای مرگ آماده بود اما آدم هستیم و باید در متن بلاها رشد کنیم، مکتب ما مکتب آموزشی است که من و شما باید برای مرگ آماده باشیم، مرگ به دنبال همه ما است برخی گفتند که کسانی به پرواز نرسیدند، بدانید به آنان و من و تو مهلتی داده شد، هیچکس نمی‌تواند از مرگ فرار کند و در کجا که باشیم، چه سوار هواپیما و چه خودرو هر کجا، مرگ سراغ ما می‌آید.

نظر شما