شناسهٔ خبر: 24285102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان برگزار شد

R7860/P1377/S6,67/CT7

‌ دومین کنگره ۱۴۰ دانشجوی شهید استان کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزای تسنیم از کرمان، دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان  با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده‌های معظم شهیدان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

در این مراسم حمدالله منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان با بیان اینکه شهادت مرگی انتخابی است و انسان‌ها به سوی او می‌روند اظهار داشت: شهادت نوع خاصی از مرگ نیست بلکه از اوصاف طیبه است.

وی با اشاره به اینکه شهدا بر اساس آیه قرآن زنده هستند و نزد پرودگار خود روزی می‌خورند افزود: ماده اصلی شهادت، حضور در محضر خداوند است و شهید به وجه‌الله نظر می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با بیان اینکه شهید زیباترین زخم بر پیکر هستی و زیباترین غزلی است که از لب سرخ شهادت می‌طراود گفت: ما هر چه داریم از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه امشب دومین کنگره 140 دانشجوی شهید استان کرمان برگزار می‌شود که یکی از این شهیدان از شهدای مدافع حرم است بیان کرد: شهدا بهترین الگوی دانشجویان هستند.

منظری‌توکلی با بیان اینکه در این مراسم از سه کتاب رونمایی می‌شود گفت: زندگینامه شهید فولادی، زندگینامه شهید عبدا‌لله‌زاده و کتاب فرهنگ اعلام شهدای دانشجوی استان کرمان نیز رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری کنگره شهدای دانشجو از خانواده‌های معظم شهدا سرکشی شده افزود: اما حق شهدا بیش از این است.

انتهای پیام/ش

نظر شما