شناسهٔ خبر: 24285080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره منطقه ای سینمای جوان در کاشان با گل افشانی قبور شهدا کلید خورد

پنجاه و نهمین جشنواره سینمای جوان_کاشان با غبارروبی، گل‌افشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان توسط مسوولان این سینما در دارالسلام گلابچی کاشان به صورت رسمی آغازشد.

صاحب‌خبر -

مدیر روابط عمومی جشنواره منطقه ای سینمای جوان_کاشان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسوولان انجمن سینمای جوان ایران، شهردار کاشان و سایر مسوولان فرهنگی این شهرستان با حضور سر مزار آیت الله سید مهدی یثربی، امام جمعه فقید کاشان و گلزار شهدا آیین گل افشانی و قرائت فاتحه را اجراکردند و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم را گرامی داشتند.
مهدی سقاپولادی، افزود: این آیین در قالب تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و احترام به مقام شامخ مردان ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت برگزارشد.

وی، افتتاح نمایشگاه عکس جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در خانه عامری‌ها را دومین بخش آغاز رسمی پنجاه و نهمین جشنواره سینمای جوان_کاشان دانست و گفت: نمایشگاه عکس در دو بخش مسابقه جشنواره و کاشان‌شناسی در دو نگارخانه سهراب سپهری و ملک‌الشعرای بهار در خانه عامری‌ها برپا شده است.
به‌گفته‌وی، نمایشگاه عکس جشنواره تا هفتم اسفندماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ شب برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

مدیر روابط عمومی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان_کاشان تصریح‌کرد :۴۲ تک عکس و مجموعه عکس در سه بخش از 10 استان کشور پس از پایان بررسی آثار به بخش مسابقه و رقابت نهایی این جشنواره راه یافتند.
سقاپولادی، نمایش فیلمهای برگزیده جشنواره را در مجتمع سینمایی کاشان یادآورشد و گفت :نخستین سانس با حضور
۲۱۰ نفر مهمان در سالن یک مجتمع با ظرفیت ۲۵۰ نفر روز جمعه چهارم اسفند برگزارشد.

وی، برگزاری تور آموزشی و تور عکاسی همراه با استاد ساتیار امامی، نشست کارگردانی امیرشهاب رضویان با عنوان چگونه با بودجه کم فیلم خوب بسازیم در مجتمع سینمایی کاشان را از دیگر برنامه ها برشمرد.

به‌گفته‌وی، اجرای دو بخش جنبی، بخش مسابقه و بخش گردشگری همراه نمایش فیلم‌های منتخب گردشگری کاشان را یادآورشد و گفت : بخش جنبی دومین روز جشنواره با نمایش فیلم مستند این روزها از سید مجتبی نبوی با موضوع اعتیاد است.
سقاپولادی، برگزاری بخش دانش آموزی و بازدید دانش آموزان از مدارس را خاطرنشان‌کرد و گفت: جلسات نقد فیلمها نیز برگزار می شود.
وی در پایان اظهارداشت: نشست تخصصی فیلم توریسم با حضور مسیح شریف، سیداحمدمحیط طباطبایی و شادمهر راستین در مجتمع سینمایی کاشان از دیگر برنامه های این جشنواره است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما