شناسهٔ خبر: 24284972 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

پرسپولیس با برد استقلال خوزستان به پیشواز دربی 86 رفت/ پیروزی پرگل استقلال برابر فولاد خوزستان/ ذوب آهن قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر انداخت

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفت و در پایان به پیروزی یک بر صفر رسید.

تک گل این بازی را سیامک نعمتی در دقیقه ۳۷ برای پرسپولیس به ثمر رساند.

نیمه نخست:

دقیقه ۱۲ شوت نسبتا خطرناک بازیکن استقلال از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه۲۲ پاسکاری بازیکنان پرسپولیس در میانه میدان و در ادامه شوت نعمتی که با اختلاف تقریبا زیاد از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت اولین موقعیت پرسپولیسی‌ها در این بازی بود.

دقیقه ۲۵ کرنری را که احمد نوراللهی به روی دروازه استقلال ارسال کرد، مصلح با ضربه سو به دیرک افقی دروازه کوبید و در نهایت توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳ باز هم پاسکاری بازیکنان پرسپولیس، این بار پشت محوطه جریمه استقلال یک موقعیت شوت زنی برای فرشاد احمدزاده ایجاد کرد که شوت این بازیکن را دروازه‌بان استقلال به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۳۷ پاس در عمق فرشاد احمدزاده با فرار نعمتی همراه شد که این بازیکن هم موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کرد.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۱ سانتر نوراللهی، شایان مصلح را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن توسط بازیکن استقلال خوزستان از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۵۴ علی علیپور از میانه‌های زمین استارت زد و در حالی که تنها یک مدافع به همراهش حرکت کرده بود، از روی خط محوطه جریمه توپ را روانه دروازه کرد اما این توپ راه به دروازه نبرد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰ سانتر ارسالی و خطرناک بازیکن استقلال خوزستان توسط محسن ربیع‌خواه برگشت داده شد.

دقیقه ۶۵ ضربه برگردان فرشاد احمدزاده با فاصله نسبتا زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲ کمال کامیابی‌نیا در محوطه جریمه سرنگون شد و درحالی که پرسپولیسی‌ها معتقد بودند پنالتی باید گرفته شود، داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۷۸ صادق محرمی جایگزین بشار رسن شد.

دقیقه ۸۴ مهاجم استقلال خوزستان در حالی که با پاس فرار هم تیمی‌اش از تله آفساید گریخته بود، به دلیل لغزندگی زمین، توپ را از دست داد و در لحظه آخر نتوانست ضربه‌اش را بزند.

دقیقه ۸۲ کامیابی‌نیا بعد از چند پاس‌کاری پرسپولیسی‌ها در محوطه جریمه استقلال خوزستان صاحب توپ شد اما ضربه‌اش از بالای دروازه‌ به بیرون رفت.

پرسپولیس با این برد ۵۷ امتیازی شد و در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، محمد انصاری، حسین ماهینی (کاپیتان)، شایان مصلح، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، فرشاد احمدزاده، بشار رسن، علی علیپور و سیامک نعمتی.

ترکیب استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، عقیل کعبی، میثم دورقی، حکیم نصاری، فرید بهزادی کرمی، علیرضا دغاغله،فرزاد بهمنی، ابولفضل علایی، اسماعیل شریفات، دانیال ماهینی و محمد شریفی.

**فولاد خوزستان - استقلال

از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، فولاد خوزستان از ساعت ۱۶ میزبان استقلال تهران بود حاصل تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه پیروزی ۴ بر یک استقلال را بود.

بابا تیام (۳ و ۲+۹۰)، روزبه چشمی (۸) و داریوش شجاعیان (۱۷)، سه گل استقلال و رحیم زهیوی (۱۳) تک گل فولاد را به ثمر رساندند.

روزبه چشمی از استقلال نیز با کارت زرد داور بازی جریمه شد. حسین حسینی نیز با دریافت کارت زرد، داربی ۸۶ را زا دست داد. قضاوت این بازی را بیژن حیدری بر عهده داشت.

با این پیروزی استقلال ۳۸ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به پارس جنوبی، فولاد و پیکان در رده سوم قرار گرفت. فولاد هم به رده شش جدول سقوط کرد.

نیمه نخست

گل: در دقیقه سه، روی پاس سرور جپاروف، مامه بابا تیام با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد و خیلی زود استقلال را پیش انداخت.

گل: در دقیقه هشت، مامه بابا تیام سانتر خوبی را روی دروازه فولاد فرستاد که با ضربه سر روزبه چشمی دومین گل استقلال به ثمر رسید.

گل: در دقیقه ۱۳، با سانتر بازیکنان فولاد از روی ضربه ایستگاهی، رحیم زهیوی گل نخست فولاد را وارد دروازه استقلال کرد.

دقیقه ۱۶، سانتر بازیکنان فولاد به روی دروازه با مشت سید حسین حسینی برگشت داده شد که روی توپ برگشتی علی اصغر آشوبی شوتزنی کرد اما ضربه او با فاصله اندک از دروازه استقلال به بیرون رفت.

گل: روی ضد حمله تند و تیز بازیکنان استقلال در دقیقه ۱۷، فرشید باقری با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد. شوت او را مرادیان برگشت داد ولی شجاعیان در ریباند، گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۲۷، سوت بازیکن فولاد به سمت دروازه استقلال در دو مرحله توسط حسینی دفع شد که در صحنه توپ برگشتی زهیوی به سوت توپ تکل زد که پای او به صورت حسینی برخورد کرد.

دقیقه ۳۱، با پاس خوب محسن کریمی، تیام با احسان مرادیان تک به تک شد اما ضربه او با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵، لئوناردو پادوانی مصدوم شد و جای خود را به خسرو حیدری داد. پادوانی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

نیمه دوم

شروع نیمه دوم با حملات پر تعداد فولاد خوزستان همراه بود که در دقیقه ۵۵، سید حسین حسینی ضربه سر عبدالله کریمی را به زیبایی از روی خط خارج کرد و مانع از گل خوردن تیمش شد.

در دقیقه ۵۸، نفوذ وریا غفوری به داخل محوطه جریمه استقلال با شوت این بازیکن از زاویه بسته همراه شد که مرادیان برگشت داد و روی ریباند هم روزبه چشمی توپ را به آسمان زد.

در دقیقه ۶۲، شوت محکم بازیکن فولاد در دو مرحله توسط سید حسین حسینی دفع شد.

درل دقیقه ۸۰، شوت بازیکنان فولاد به سمت دروازه استقلال با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۷، شوت جابر انصاری از گوشه محوطه جریمه فولاد با فاصله اندکی از دیرک افقی درازوه حریف به اوت رفت.

گل: در دقیقه ۲ + ۹۰ مامه بابا تیام روی ارسال در عرض جابر انصاری، دروازه خالی فولاد را باز کرد.

این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر یک استقلال خاتمه یافت.

ترکیب فولاد: احسان مرادیان، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی (آرش افشین ۶۲)، ایوب والی، عبدالله کرمی، رحیم زهیوی، ایمان مبعلی (مجتبی حق دوست ۶۷) ، علی اصغر عاشوری، صابر حردانی، سینا مریدی، حسن بیت سعید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، لئوناردو پادووانی (خسرو حیدری ۴۵)، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، امید ابراهیمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، سرورجباروف (جابر انصاری ۷۶)،  ماما بابه تیام و محسن کریمی (علی قربانی ۸۵).

**ذوب آهن - پدیده

دیدار ذوب آهن و پدیده که از ساعت ۱۵:۳۰ شروع شد، کی‌روش سوارز و مرتضی تبریزی برای ذوب آهن و اکبر صادقی برای پدیده گلزنی کردند تا بازی با نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد. با این نتیجه ذوب آهن ۴۱ امتیازی شد و موقتا در رده دوم جدول قرار گرفت. با این نتیجه احتمال قهرمانی پرسپولیس در این هفته از بین رفت و احتمالا به داربی تهران موکول شد.

**پارس جنوبی جم - تراکتورسازی

در دیگر دیدار هم‌زمان و حساس امروز، تیم‌های پارس جنوبی جم و تراکتورسازی به مصاف هم رفتند که این دیدار هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. امید سینگ برای پارس و احسان پهلوان برای تراکتور گلزنی کردند. تراکتورسازی با این نتیجه ۳۱ امتیازی شد و به رده جدول هشتم جدول صعود کرد.

**جدول لیگ برتر

لیگ برتر

نظر شما