شناسهٔ خبر: 24284770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج میلیارد ریال تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی همدان

همدان - ایرنا - مدیرامور سرمایه‌ گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر پنج میلیارد ریال تقاضا برای سرمایه‌ گذاری در بخش های مختلف کشاورزی در این استان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر نقی‌ئی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان سرمایه گذاری در بخش های گلخانه، صنایع کشاورزی، تجهیز و راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل و نیمه ‌تعطیل است و همچنین در زمینه پرورش ماهی در مزارع گرمابی و سردآبی افزایش تقاضا وجود دارد.
وی ادامه داد: 2 هزار و 100 واحد صنعتی و 110 هزار بهره ‌بردار کوچک روستایی در استان همدان فعالیت می‌کنند که قسمت بزرگی از تولید استان را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه چهار میلیون و 700 هزار تن محصول کشاورزی سالانه در استان همدان تولید می‌شود افزود: از این میزان یک میلیون و 70 هزار تن آن فرآوری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان همدان بخشی محرک و پویا است ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از منابع آب، اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در استان در دهه گذشته در دستور کار قرار داشته است و در سال جاری تا پایان دی ‌ماه هفت هزار و 215 هکتار آبیاری تحت فشار در مزارع استان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون 110 درصد تعهدات سازمان در زمینه اجرای سیستم آبیاری نوین اجرایی شده است یادآور شد: تعهد سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری اجرای هشت هزار و 500 هکتار آبیاری نوین و تحت فشار است پیش‌بینی کرد تا پایان سال 10هزار هکتار اجرایی شود.
مدیر امور سرمایه‌ گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: 15هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی در بخش های مختلف استان پیش بینی شده است که یک هزار و 200 میلیارد ریال از منابع اشتغالزا در بخش کشاورزی عقد قرارداد و پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همچنین 2 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک‌ها تسهیلات به بخش های کشاورزی پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال یک هزار و 80 میلیارد ریال از اعتبارات آبیاری تحت فشار جذب شود.
نقی ئی با بیان اینکه ایجاد سه هزار و 600 شغل در بخش کشاورزی استان پیش‌بینی شده است بیان کرد: تا پایان دی ‌ماه سال جاری سه هزار و 313 شغل در بخش کشاورزی استان همدان ایجاد شده است که با عملکرد بهمن و اسفند اشتغالزایی این بخش تا پایان سال به بیش از سه هزار و 600 نفر خواهد رسید.
مدیر امور سرمایه‌ گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال جاری 64 مصوبه در ستاد تسهیل استان ارجاع شده که 60 مصوبه اجرایی شده است ادامه داد: ستاد تسهیل استان در بخش کشاورزی از ابتدای سال 95 تاکنون 283 مصوبه داشته که 214 مصوبه کامل اجرایی شده و 69 مصوبه هنوز اجرایی نشده است.
استان همدان یک هزار و 950 هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی ، 33 درصد اراضی زراعی ، 3.7 درصد باغ ها و حدود 13.1 درصد آن نیز آیش است.
استان همدان در بخش کشاورزی یکصد هزار و 422 بهره بردار دارد که با داشتن 26 درصد اشتغال استان، سالانه حدود 4.55 میلیون تن محصول کشاورزی را تولید می کند.
7523/2087

انتهای پیام /*

نظر شما