شناسهٔ خبر: 24284711 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار اراک: مردم نگران هرس درختان اراک نباشند

اراک - ایرنا - شهردار اراک گفت: هرس درختان اراک به صورت کاملا تخصصی و به روش علمی انجام شده و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داود تاجران عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: هرس علمی و تخصصی درختان سطح شهر اراک به منظور رفع نگرانی ها انجام شده است و این اطمینان به مردم و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک داده می شود که به زودی درختان از نقاهت چندین ساله خارج می شوند.
وی بیان کرد: در سال های گذشته هرس درختان اراک علمی و تخصصی نبوده و انبوهی از آفت ها بر روی آنها ایجاد شده بود.
شهردار اراک ادامه داد: همه تلاش ها برای حفظ فضای سبز موجود در شهر اراک و توسعه فضاهای جدید به کار گرفته شده است.
تاجران اظهار کرد: انتظار است تشکل های زیست محیطی و افراد منتقد به هرس درختان، سری به قبرستان درختان بزنند و آفت ها و نابودی درختان را از نزدیک ببینند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: درختان اراک به ویژه در مناطق شمالی وضعیت خوبی نداشتند و هرس آنها علمی نبود اما با هرس جدید شادابی و سلامت آنها مجدد باز می گردد.
سعید بیاتیان افزود: برخی افراد و تشکل های مردمی در خصوص هرس جدید درختان مباحث و انتقاداتی دارند و در این خصوص مطالبی نیز در فضای مجازی منتشر شده که تمام مستندات لازم در خصوص آفات شدید درختان وجود دارد.
وی بیان کرد: حفظ فضای سبز موجود در شهر اراک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم در کنار توسعه فضای سبز با جدیت تمام دنبال می شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: برخی افراد قصد کمرنگ جلوه دادن نقش شوراهای اسلامی را دارند.
کاوه فلک افلاکی افزود: شوراها از کارکردهای بالایی برخوردارند و در قانون اساسی سه رکن مهم برای شوراها در نظر گرفته شده که خود بیانگر اهمیت آن است.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: نبود بهره وری علت بسیاری از مشکلات کشور است.
حامد آجرلو افزود: بهره وری تنها به نیروی انسانی خلاصه نمی شود بلکه در برگیرنده منابع مختلف از جمله سرمایه، اطلاعات ، زمان و دیگر موارد زیر بنایی است.
وی بیان کرد: محققان، بهره وری را استفاده موثر و بهینه از منابع و نهادهای مختلف چون نیروی کار، سرمایه، مواد ، انرژی و اطلاعات است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: اهمیت توجه به بهره وری به حدی است که در بسیاری از کشورها، استفاده صحیح و هرچه بهتر از مجموع عوامل تولید اعم از کالا و خدمات به اولویتی ملی تبدیل شده است.
آجرلو اظهار کرد: برنامه ریزی برای بهره وری در سطوح مختلف سازمانی، منطقه ای، ملی و حتی زندگی شخصی، ضروری است اما لازمه موفقیت هر سازمان در دنیای پر رقابت کنونی، تمرکز و برنامه ریزی برای بهبود شاخص های بهره وری است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: بهره وری نه به عنوان هدف بلکه به عنوان ابزار می تواند هدایتگر و تسریع کننده خدمت رسانی دستگاه های مدیریت شهری به مردم باشد و انتظار است شهرداری اراک با حدود سه هزار نیروی انسانی به عنوان پیشقراول خدمت رسانی به شهروندان به این مهم توجه جدی داشته باشد.
آجرلو اظهار کرد: جای خالی کمیته ای برای بررسی موانع بهره وری و ارائه راه حل های عملیاتی در تمامی ارگان های شهری به خصوص شهرداری حس می شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر زندگی می کنند.
3005/3075

انتهای پیام /*

نظر شما