شناسهٔ خبر: 24284663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شورای اداری آذربایجان‌غربی با حصور ابتکار/ برخورد با دختران خیابان انقلاب با رآفت اسلامی باشد

استان‌ها > آذربایجان غربی - دهمین جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی با حضور معصومه ابتکار و نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، دهمين جلسه شورای اداری استان با حضور "معصومه ابتكار " معاون رئيس جمهور در امور زنان و مسئولان استانی برگزار شد.

کاهش گفت‌وگوی خانوادگی به معضلی جدی تبدیل خواهد شد

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه نمی توانیم ۵۰ درصد بانوان را نادیده بگیریم گفت: خوشبختانه ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه به موضوع بانوان نگاه ویژه ای دارد و در این راستا باید به بانوان بازمانده از تحصیل و بهداشت این قشر از جامعه رسیدگی کنیم.
وی افزود: باید فرهنگ گفت و گو در خانواده ها ترویج یابد. میانگین گفت و گو در خانواده ها به بیست دقیقه رسیده است که با ادامه این روند گفت و گوی خانوادگی به یک معضل و آسیب جدی تبدیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: متولدین ۷۰ دارای چالش های زیادی هستند که متاسفانه حرف فرزندان دهه هفتادی کمتر در خانواده ها شنیده شده است ضمن اینکه باید گفت و گوی بین نسلی برقرار شود.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان اظهار کرد: نمیشود که ۶۰ درصد ورودی های دانشگاه بانوان باشند، ۴۰ درصد از شاغلین دولتی بانوان باشند اما در حوزه های مدیریتی تنها تعداد اندکی از بانوان حضور داشته باشند.

تلاش دولت دوازدهم برای برقراری عدالت جنسیتی

محمدمهدی شهریاری با اشاره به نقش موثر زنان و بانوان در پیشرفت و توسعه کشور گفت: دولت دوازدهم بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است و در این راستا همه باید دست به دست هم، زمینه حضور بانوان را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.
وی در پاسخ به یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که موضوع حضور زنان در ورزشگاهها را مطرح کرد، افزود: چه کسانی مخالف حضور زنان در ورزشگاهها هستند؟ دولت که خود پیگیر حضور زنان در ورزشگاهها بوده است؛ امیدواریم کسانی که در این زمینه توپ را به زمین دیگری می اندازند خودشان نیز از این طرز تفکر و حضور زنان در ورزشگاهها و همچنین انتصاب زنان در مناصب مدیریتی حمایت کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین مشکل کشور، مشکلات اقتصادی و بیکاری ناشی از آن است که حل این مشکلات، علاوه بر استفاده از امکانات و منابع داخلی نیازمند جذب سرمایه گذاری های خارجی است.
وی افزود: امروز در استان آذربایجان غربی بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به تهران و تبریز رفته اند که باید در جهت جذب این سرمایه گذاران و همچنین سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج تلاش کنیم.
شهریاری گفت: خیلی از محدودیت ها و مشکلات را خودمان برای خودمان درست کرده ایم که با همفکری و هم افزایی می توانیم این مشکلات و موانع را از پیش رو برداریم.

برخورد نرم و با عطوفت با دختران خیابان انقلاب

روح‌الله حضرت‌پور در این نشست با انتقاد از عدم امکان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: با وجود افتخار آفرینی بانوان در رشته های مختلف ورزشی، ما بعد از ۴۰ سال هنوز نتوانسته ایم اجازه حضور بانوان را در ورزشگاه ها صادر کنیم.
نماینده ارومیه در مجلس اظهار کرد: زدیک به ۵۰ درصد جمعیت ایران را بانوان تشکیل میدهند ولی آماری که از امکانات فراهم شده برای بانوان ارائه می شود با چیزی که در جامعه میبینیم متفاوت است.
وی اضافه کرد: با موضوع دختران خیابان انقلاب باید با رأفت اسلامی برخورد شود.
حضرت‌پور در پایان با انتقاد نسبت به عملکرد ابتکار در موضوع دریاچه ارومیه گفت: امیدواریم در حوزه بانوان موفق باشند که البته بعید میدانم.

 

48

نظر شما