شناسهٔ خبر: 24284629 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله ارتش ترکیه به کاروان کمک‌های غذایی به بهانه هدف قرار دادن کاروان نظامی + نقشه میدانی و تصاویر

عملیات نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد چهل و دومین روز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سی ام  بهمن ماه (دوشنبه) تحولات میدانی در شمال استان حلب با ورود نخستین کاروان نیروهای دفاع مردمی سوریه به شهر عفرین تغییر کرد تا پس از ۳۸ روز درگیری سنگین، امیدها برای متوقف کردن تجاوزگری های نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات زنده شود.

 دومین کاروان نظامی نیروهای دفاع مردمی سوریه هم دوم اسفنده ماه با وجود تهدیدهای مکرر دولت و ارتش ترکیه از گذرگاه «الزیاره» با استقبال مردم وارد شهر عفرین شدند؛ تعداد نیروهای دفاع مردمی در این کاروان ۴۳۵ تن بود.

حمله ارتش ترکیه به کاروان‌ کمک‌های غذایی به بهانه هدف قرار دادن کاروان نظامی + نقشه میدانی و تصاویر
**گذرگاه الزیاره**
حمله ارتش ترکیه به کاروان‌ کمک‌های غذایی به بهانه هدف قرار دادن کاروان نظامی + نقشه میدانی و تصاویر
استقبال مردم عفرین از نیروهای مردمی سوریه

نیروهای دفاع مردمی سوریه در گام نخست با هماهنگی شبه نظامیان کُرد در مناطق «جندیرس، حومه بلبل و راجو» برای مقابله با نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها مستقر شدند؛ گروه های دفاع مردمی سوریه (قوات الشعبیة) را نیروهای «هنگ نیرب، تیپ امام محمد باقر (ع)، هنگ السفیره و رزمندگان نبل و الزهراء» تشکیل می دهند.

** ورود نیروهای مردمی سوریه به استان حلب**

شب گذشته، کاروان های حامل کمک های غذایی برای مردم جنگ زده شمال استان حلب هم از گذرگاه «الزیاره» (شمال شهرک نبل) به سمت شهر عفرین ارسال شد که توسط نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها هدف قرار گرفته شدند.

حمله ارتش ترکیه به کاروان‌ کمک‌های غذایی به بهانه هدف قرار دادن کاروان نظامی + نقشه میدانی و تصاویر
**هدف قراردادن کاروان کمک‌های غذایی از سوی ارتش ترکیه**

یک منبع میدانی از وارد آمدن خسارت های شدید به این کاروان ها خبر داد و افزود: با این حملات روند کمک رسانی به شمال استان حلب متوقف شد؛ در جریان این حملات یک تن شهید و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

وی با بیان این که ارتش ترکیه تاکنون در چند مرحله کاروان های کمک های غذایی را هدف قرار داده است، گفت: ارتش سوریه هم در واکنش به این حملات، مواضع ارتش ترکیه و تروریست ها را با آتش توپخانه سنگین در منطقه اعزاز هدف قرار داد.

**هدف قراردادن کاروان کمک‌های غذایی از سوی ارتش ترکیه**

این منبع میدانی ادعای مقامات دولت و ارتش ترکیه مبنی بر این که شب گذشته کاروان های نظامی را هدف قرار دادند رد کرد و گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های معتبر هم بدون هیچ گونه تحقیقی اقدام به ترجمه و باز نشر ادعاهای واهی ارتش ترکیه کردند که غیر قابل قبول است.

**حمله ارتش ترکیه به کاروان کمک‌های غذایی**

وی با توضیح این که نیروهای دفاع مردمی برای انتقال تجهیزات نظامی هم به شمال استان حلب از نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها اجازه نمی‌گیرند، افزود: نیروهای متحد در آینده نزدیک به اشغالگری متجاوزان در شمال استان حلب پایان خواهند داد.

این منبع میدانی از توافق دیگر میان شبه نظامیان کُرد و دولت سوریه خبر داد و گفت: براساس توافق صورت گرفته، نیروهای کُرد کنترل محله های شمالی شهر حلب را هم به نیروهای سوری واگذار می کنند.

**نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌های همپیمان آن**

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای کُرد در شمال شهر حلب در حال تخلیه مواضع خود هستند و در آینده نزدیک محله های «الهلک، بستان الباشا، الحیدریه، الجندول و عین التل» به کنترل نیروهای ارتش در می آید.

تاکنون گروهی از نیروهای سوری در محله «بستان الباشا و میدان الجندول» مستقر شده اند و پرچم سوریه را بر فراز ساختمان های افراشته کرده اند؛ با توافق صورت گرفته زندگی عادی به مناطق کردنشین شمال شهر حلب باز می گردد.

**نیروهای ارتش ترکیه**

** آخرین تحولات میدانی عفرین

عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد چهل و دومین روز شده و درگیری های سنگین در بخش های مختلف شهرستان عفرین ادامه دارد.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در ۴ روز گذشته با پیشروی در محور شمال غرب منطقه اعزاز توانستند مناطق «ایکی دام، جمیله، عروبه و...» را به اشغال خود در بیاورند؛ با تصرف این مناطق، نیروهای اشغالگر از منطقه اعزاز به همرزمان خود در منطقه بلبل متصل شدند.

**نقشه میدانیشمال حلب و عفرین** از حومه جنوبی منطقه راجو هم خبر می رسد، مناطق «درویشیه، هوبکان، حسن کوکلی و...» در شمال شرق و جنوب شرق کارگاه های «اوشاغلی» به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها درآمد.

یک منبع میدانی به آخرین تحولات میدانی حومه غرب و جنوب منطقه «جندیرس» اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در این محور مناطق «مروان فوقانی، مروان تحتانی، قیله و مدایا» را به اشغال خود درآوردند.

**نقشه میدانی عفرین** در جریان درگیری های ۴۲ روز گذشته، نیروهای ارتش ترکیه با وجود مجهز بودن به سلاح های پیشرفته، صدها حمله نظامی و همکاری حدود ۳۰ هزار تن از عناصر تروریستی فقط ۵۷ نقطه را در شمال استان حلب به اشغال خود درآورده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شمار جان باختگان در مناطق مختلف عفرین به حدود ۱۸۸ تن رسیده و بیش از ۴۵۸ تن زخمی شده اند؛ تلفات نظامیان ارتش ترکیه هم ۴۶ نفر اعلام  و ۱۸۲ تن دیگر هم زخمی شده اند.

جنگنده های ترکیه در ۶ هفته گذشته بیش از ۶۷۸ مرتبه مناطق مختلف شمال استان حلب (مناطق مسکونی، مساجد، مراکز درمانی، مدارس و...» را در شهرستان عفرین هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به شهروندان وارد کردند.

منبع:مشرق
انتهای پیام/

آخرین تحولات میدانی عفرین و مناطق کُردنشین شمال حلب

برچسب‌ها:

نظر شما